Op een m102 (200 en 230E) zit de startermotor links. Bij diesels, 280(E), 250 en 230 zit die rechts. Hou daar rekening mee met je bak (toontje heeft anders nog een perfecte 4-bak liggen die ik aan hem gedoneerd heb
)
De M102 die origineel in de W123 gelegen heeft, heeft NOOIT zelfstellende kleppen gehad. De versie met zelfstellende kleppen is te herkennen aan de andere oliefilter (metalen patroon ipv papieren patronen), dubbele ketting en multi-riem ipv V-riemen (nog andere zaken, maar die weet ik niet direct uit mijn hoofd en te tam om op te zoeken).
Kleppen stellen is niet lastig (elke 10 000kms, samen met olie en oliefilter), en het is tegelijkertijd een controle onder je kleppendeklsel en de toestand daar).
Cardanas van een benzine is anders dan die van een diesel (bij benzine 2 gelijke stukken, bij diesel een lang en ene kort stuk).
Maar waarom zou je het allemaal doen? Koop jezelf een mooie benzine en bouw de ontbrekende opties over.
Zelf zou ik de motor die ik inbouw compleet opengooien en veel onderdelen controlleren en vervangen (maar ik ben dan ook zo een idioot) : zo ben je zeker van je kettingrek, slijtage van glijlagers, nokkenas, kettinggeleiders, afdichtingen, injectoren (indien injectie), ... en sta je niet te prullen met een kapote klep of zo iets anders.