[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Hoe enthousiast ben jij? : Algemene vragen over jouw auto - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 08:55

Hoe enthousiast ben jij?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Antwoord:Hoe enthousiast ben jij?

Berichtdoor 250petrolgrun » 19 aug 2006, 08:31

250petrolgrun

Berichtdoor Guus Fricke » 19 aug 2006, 10:37

Arno, je hebt gelijk met die onjuiste investeringen van de overheid.
Sprak gisteren nog Alfred J Kwak. Die snapt helemaal niets van dit verhaal.
'Gewoon iedereen laten vervoeren in een Ford Ka, is niks mis mee. En niet stiekum gebruiken prive naar Frankrijk of zo!'

Zolang ze maar van onze 1 sterrenauto afblijven!

Groeten, Guus.

Guus Fricke

Berichtdoor Guus Fricke » 19 aug 2006, 11:05

Arno, pas je op voor de kerktoren?
Trouwens, een dun dingetje, maar wel lang zeg!

Gr guus.
Guus Fricke

Berichtdoor Guus Fricke » 19 aug 2006, 11:07

Ad, met een odol, denk ik!
Gr. Guus<br><br>Bericht gewijzigd door: Guus Fricke, op: 2006/08/19 11:08
Guus Fricke

Berichtdoor janbenz1 » 19 aug 2006, 12:05

He Arno,

Je mag wel eens kleppenstellen er komt nogal wat vreemde rook uit je uitlaat.:P :P :P :P

En die versnellingspook zit ook op een onhandige plaats.:blink:

Maar verder een sportieve uitvoering.
Een haags bakkie.:P ;)

Groetnis fan jan, Út Drachten.B)
janbenz1

Berichtdoor 250petrolgrun » 19 aug 2006, 12:20

250petrolgrun

Berichtdoor Guus Fricke » 19 aug 2006, 15:44

Haagse sandwich?
Guus Fricke

Berichtdoor Lode » 19 aug 2006, 17:45

Nee, Rotterdams :)
Lode

Berichtdoor MarceldB » 19 aug 2006, 22:08

MarceldB

Berichtdoor Govert » 20 aug 2006, 01:03

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/03/12 21:15
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Guus Fricke » 20 aug 2006, 10:33

Govert, ik denk zeker, dat de W123 in zijn tijd een van de meest betrouwbare auto's was. Zijn voorganger, de W114/115 was dat eigenlijk ook al.
Leuk, zo'n oude foto met nog een W114 erbij.
Ben in 1976 aan mijn eerste Mercedes begonnen, een W114/ 280E.
Was een auto van 1972, een zogenaamde directieauto. Reed na 1 maand al een drijfstanglager eruit. De directie verzuimde nog wel eens naar het oliepeil te kijken, bleek later. Werd vergoed, maar de lol was er eigenlijk wel een beetje af.
Heb hem verkocht aan een Australier, die hier op vakantie was. Heeft hem meegenomen naar zijn thuisland.Liep toen een mooie W115/ 200D tegen het lijf, Mooi donkerblauw, nog geen jaar oud.
Ik was 28 en vond de originele velgen met doppen maar niks en kocht er Amerikaanse Wolfracevelgen op. Maakte helemaal de blitz. Pimpen bestond eigenlijk toen al, we kenden alleen het woord nog niet.
Zou er nu niet meer aan moeten denken! Doodzonde!
Ben gaan zoeken in de archieven en vond er nog een foto van.

Guus Fricke

Berichtdoor janbenz1 » 20 aug 2006, 20:27

Stoer hoor, en dan die pet, dan maak je echt de blits bij de vrouwtjes.
Hele mooie foto, een voor in een gouwe lijsie.:P

Jammer dat je hem niet meer hebt.

Veel van de W115 techniek vindt je terug in de W123.
De eerste motoren ook, en die waren best goed al waren het niet de zuinigsten.
Maar wel bedrijfszeker.
Wat heb je dan liever, het geld aan reperaties uitgeven of aan de brandstof.
Dan maar het laatste.:woohoo:

Betrouwbaar waren ze zeker, waarom reden de meeste boeren er anders in, die moesten toch weer voor melkerstijd thuis zijn.:silly: :lol:
Anders stonden die koeien op barsten.:ohmy:

Groet jan.B)
janbenz1

Berichtdoor MB123250aut » 20 aug 2006, 21:17

deze is nog voor de zomerdag ...... als het mooi weer is tenminste. W108 250S 1966

Bericht gewijzigd door: MB123250aut, op: 2006/08/20 21:18<br><br>Bericht gewijzigd door: MB123250aut, op: 2006/08/20 21:19

MB123250aut

Berichtdoor Guus Fricke » 20 aug 2006, 21:26

Klopt helemaal Jan,
Had soms moeite om de vrouwen uit de auto te houden, maar niet heus.
Deze wagen reed echt super. Het bijzondere was, dat de vorige eigenaar de auto had besteld met stuurversnelling, omdat hij dat gewend was.
Verder reed ik nog zuiniger dan de doorsnee dieselrijder, gewoon op scheepsdiesel,38 cent per liter. 2 stuks 80 litervaten, regelmatig langs de tacherijn. Slagpompie erop, tanken en rijden maar! Pompie heb ik nog ergens volgens mij.
Gelukkig nooit gesnapt door de douane op de weg.
Guus Fricke

Berichtdoor benedendijker » 20 aug 2006, 21:34

Hallo Mannen,
Nu hebben jullie wel heel fijn uit de doeken gedaan waar ik mee wakker dreigde te worden, maar nu weet ik nog steeds niet met welk vervoermiddel ik morgen naar school moet rijden.
Als ik met de fiets ga dan zullen er zeker niet al te veel meiden bij mij opstappen, ga ik met de 300TD dan heb ik een auto die veel wordt gebruikt door onze Turkse landgenoten(netjes of niet soms)om naar het Midden oosten te rijden, ga ik met de 220 114 type dan heb ik een roestbak, ga ik met de Citroen traction-avant dan heb ik kapsones.
Het zal dus wel de zeventien jaar Opel Combo worden met links en rechts wat deuken erin, ik val dan niet, ik doe gewoon en zal me verder de hele dag op mijn gemak voelen.
Maar ook geen geen zes of zeven jonge meiden in de auto, mijn meisje was het daar toch al niet mee eens.

Weet je wat, de zon gaat wellicht deze week weer schijnen dan is op een school als de onze ook een groot feest, op twintig meter van de school is de kermis opgebouwd,war denken jullie dan hoe die meiden er dan uit zullen zien.
met groeten en tot Chick Chick.
Ad ( Benenedendijker):unsure:
benedendijker

Berichtdoor Guus Fricke » 20 aug 2006, 21:35

Ook een gaaf model! Heb de opvolger gehad met die dubbele Am. koplampen in donkergroen, met cognackleurige leren bekleding. Alleen in een nog dikkere kwaliteit, dan standaard. Kon je toen bestellen. Had ook die onzichtbare achterruitverwarming en nog veel meer opties.
Nam hem over van een Amsterdamse Chinese restauranthouder, die hem zo nieuw had besteld, alleen maar om indruk te maken op zijn zakenrelaties.
Zat zelfs televisie in met een foeilelijke antenne op de achterklep.
Jaar in gereden en toen weer voor dezelfde prijs verkocht.
Zou willen, dat ik hem nu nog had.
Guus Fricke

Berichtdoor Guus Fricke » 20 aug 2006, 21:41

Ad, je zit echt met een dilemma volgens mij.
Ik zou gaan liften, als ik jou was.
Wellicht stopt er een wat oudere dame in een SL, je ziet ze nog wel eens tuffen langs 's herenwegen.
Guus Fricke

Berichtdoor benedendijker » 20 aug 2006, 23:14

Liften !!
Man; daar ik heb ik deze week geen tijd voor die Wiebren en Govert hebben zoveel huiswerk opgegeven dat ik amper aan slaap toe zal komen.
Filters controleren,verstuivers controleren, motorkap openen, dichtmaken, vacuumpomp reviseren, tempomaat aandacht geven, mijn meisje kietelen en dan ook nog een oud vel van in de tachtig met een 300sl guld wing gek maken, denken jullie dat ik superman ben of zo.
Op die manier kom ik nooit aan die zes meiden van 18 jaar toe.
Morgenavond de hele avond op school zijn voor te werken.
Ik ben voor deze hele week uit de lucht en onder de pannen.
Jullie horen er in het weekend nog wel van.
Zal goed komen zeker????
met groeten

AD(Benedendijker)
benedendijker

Berichtdoor mdeijkers » 21 aug 2006, 00:53

Ik ken het :)
Elke zaterdag ga ik met de auto naar het werk.. nou ja met droog en sneeuw vrij weer zeg maar. Elke week neem ik een andere mee.. dan de W123 dan weer eens de smart als ie gewassen dient te worden dan de w107 en dan eens de W116. Ik wil niet overdrijven maar elke keer is er weer iemand van mijn werk die komt kijken en dan gaat de motorkap even open van binnen bekijken en krijg je altijd goede reacties en vinden ze het prachtwagens! Ook tijdens het rijden van andere mensen die langs rijden of ergens zitten ze kijken je altijd na :D. Zo nu en dan neem ik de Benz ook mee was ik op pad ga met een stel vrienden/vriendinen en van die laatste groep krijg ik altijd de reactie : Nou jou achterbank zit toch wel heel erg lekker hoor:woohoo:
mdeijkers

Berichtdoor Weizengelb » 21 aug 2006, 09:43

Ik vind de C6 eigenlijk een hele mooie auto!:cheer:
Ik zag er laatst voor het eerst een in Belgie rijden (in Brugge) en ik was echt onder de indruk.

Voor een nieuwe auto vond ik hem heel apart en mooi. Als hij dan wat water lekt of niet zo lekker stuurt, soit, ik heb hem toch liever als een perfect rijdende saaie wagen.

Helaas zal ik zo'n auto nooit kunnen betalen, gelukkig heb ik een betaalbare smaak in auto's! de Mercedessen van 1960-1990 zijn meestal niet de allerduurste auto's:silly: ;) :) :P :side: :laugh:

Wat betreft vrouwen en oude mercedessen... ik heb in 12 jaar tijd misschien 1x een complimentje over mijn auto gekregen van een meisje (was wele en leuk meisje trouwens ;)
(en blijkbaar heel verstandig en met een goede smaak:lol:
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto