Hallo allemaal,
gister een ritje naar Schiphol gemaakt met de Benz (200km heen, 180km terug), dit ging allemaal goed, tot ik na ongeveer 100km op de snelweg gereden te hebben een getik/rammel hoorde. Daarvoor helemaal niet. even de constateringen die ik al had gedaan:
niet snelheidsafhankelijk, zowel bij 70 als bij 130 kmh en overal daar tussen, <70 niet getest, bij stilstand is het wel over, ook bij gasgeven in stilstand.
niet last-afhankelijk, zowel bij licht gas, volgas als gas loslaten
niet stuurafhankelijk, sturen helpt niet, wordt niet erger maar ook niet beter
niet continu, het wordt af en toe erger, dan weer minder, dan weer niets en dat allemaal in willekeurige volgorde en niet afhankelijk van bovenstaande
Dit overkwam me dus op de heenweg en op de terugweg na zo'n 100km, het was nog niet erg warm (5u s ochtends heen en 9u was ik weer thuis) en na een stop van nog geen 2 minuten (motor niet uitgezet) was het over. Tijdens die stop even onder de auto gekeken, geen losse dingen en hoorde niets rammelen. Ook met gasgeven in de vrij was er niets te zien of horen. Wieldeksels nog even gevoeld en die zaten gewoon muurvast
Wat kan dit zijn? Ik denk zelf dat er door de hitte (of iets anders?) een rubbertje oid wat zacht wordt waardoor er iets (uitlaat?) ergens tegenaan trilt, maar het lijkt me sterk dat dat 100km nodig heeft om op te warmen en dan met 1-2 minuten stationair lopen weer genoeg af is gekoeld.
Ik hoop dat iemand me kan helpen, want maakte me wel een beetje zorgen. Zo'n anderhalf jaar geleden ben ik naar Dusseldorf gereden (wel in de herfst/winter en zwaar beladen (5 personen + een beetje bagage) en toen had ik nergens last van...
groeten Roy