Hallo allemaal,
zoals een aantal van jullie weet ben ik de afgelopen jare in het buitenland vertoefd voor mijn werk.
Ben vandaag voor een twee weken vakantie in Nederland aangekomen en gelijk de W123 uit de stalling gehaald.
Zonder problemen starten en rijden maar, heerlijk!
Een probleempje. Een aantal jaren heb ik een Waeco Magic Speed MS 50 ingebouwd. Heeft het altijd voortreffelijk gedaan. Tot nu toe, want nu is ie zo dood als een pier. Omdat ik al vier jaar niet meer gesleuteld had, leek het me wel lekker om eens even aan de slag te gaan.
Ik heb alle draden en alle reedrelais doorgemeten en gecontroleerd op juist working.
Voldoende vacuum. Voeding, massa allemaal in rode.
De MS50 heeft een diagnose modes, waarbij je met de SET toets het toerental van de motor omhoog kunt brengen en met de RESET toets weer overladen. Doet het niet.
De andere foutdetectie test laat zien dat er iets mis zou zijn met de reedrelais op het koppellingspedaal. Maar als ik die doormeet schakelt ie prima. En bovendien dit reedrelais staat gewoon in serie met de schakelaar van de rem en die geeft wel de juiste reactie.
Dus begin te denken aan de electronica self. Dat komt in mijn ervaring weinig boor. Het zijn bijna altijd draden, slechte verbindingen, sensoren die 99% van de problemen veroorzaken.
Iemand nog een suggest?
Iemand in de buurt van Den Haag toevallig nog een Electronica gedeelte liggen?
Groeten Jeroen