[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Help! Mijn vrouw koopt ook een auto : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 08:59

Help! Mijn vrouw koopt ook een auto

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Help! Mijn vrouw koopt ook een auto

Berichtdoor janbenz1 » 21 aug 2006, 15:44

Weekend gezellig.
Komen mijn schoonzuster en zwager op bezoek, met kinderen.
Druk maar gezellig.:P
Komt het onderwerp auto ter sprake.
Zegt mijn zwager, "je weet toch dat ik vorig jaar dat dafje heb gekocht?"
Ja dat weet ik nog wel zeg ik, die rooie die nog altijd onaageroerd op de parkeerplaats naast je huis staat geparkeerd.
"Ja zegt ie, maar hij staat nu in de garage,ik heb inmiddels al een bekeuring gahad van dik €70,00 omdat ie nog niet voor de APK was gekeurd."

O jee:laugh: zeg ik met een serieus gezicht, dat is sneu geld.
Ga je nu gelijk ook die mankementen verhelpen?, er mankeerde nogal wat aan.
Zoals ik me herinner, startmotor stuk, Drukgroep moet worden vervangen, remmen slecht,
roest plekken overal.
Er zit nogal wat werk aan.:ohmy:
Daar heb ik geen tijd voor, zegt hij, de zaak neemt meer tijd dan ik had voorzien, en kom nergens aan toe.
Ik denk dat ik hem maar te koop zet op marktplaats of zoiets.
Hij brengt heus nog wel wat op hoor zegt ie overtuigend, ze zijn behoorlijk gewild.
Toen ik hem kocht waren er nog 2 liefhebbers zei de verkoper.:unsure:

Dat denk ik ook wel zei ik, (misschien niet goed gelovend en overtuigend zoals hij dat zag,) maar ik wilde hem ook niet kwetsen met z'n bolide.
Het is en wordt natuurlijk nooit een Mercedes.:P
Hij had die auto nl. in een opwelling gekocht omdat ik een oldtimer had aangeschaft, en hij natuurlijk niet wilde achterblijven.
Hij kwam destijds trots aanrijden in de daf, en vouwde zijn lange lichaam er uit, al roepend, IK HEB OOK EEN OLDTIMER!

Mijn vrouw Farida had dit hoorspel aan gehoord, en vroeg ineens, wat moet die auto dan kosten?
Zou net wat voor mij zijn, als ik straks mijn rijbewijs heb gehaald:blink: :lol: :silly:
:ohmy:
Nou zegt mijn zwager,ze zijn behoorlijk gewild, en de prijs is toch wel gauw een €950,00 hoor!
Dan ben ik nog niet duur, als je op internet kijkt.

Oh zegt Farida, ik dacht een €300,00 dan had ik hem van je gekocht.:P
Mijn zwager begint hard te lachen, en roept,grapje zeker, dat meen je toch niet? €300,00 wil je er voor geven, echt?
Farida een beetje beduusd, van ja dat dacht ik.:unsure:
VERKOCHT roept ie, dat staat.ha ha.:angry:

Ik kon zo gauw geen adem halen om iets te zeggen, dus daar zat ze mooi aan vast.
En ik ook natuurlijk, die heb je dan mooi aan je reet hangen.:pinch:
Dus wordt hier deze week een lelijk roestig en vol verscholen mankementen rood Dafje de oprit opgeschoven, door een zwager met een smile op z'n smoel van, "hit me here":P
Met de grootste lol van z'n leven dat ie die zwager met die blosterige Mercedes van hem mooi te pakken heeft genomen.
En ik sta daar maar wat aan m'n achterste te krabben van hoe krijg ik dit hoopje schroot wat overdik is betaald weer in een redelijke staat.
Allereerst dat ding maar eens schorsen, straks krij ik nog een factuur met de groetnis Út Ljouwert.
:woohoo:

Ik zal wel weer de enigste zijn op dit forum die zoiets overkomt. :pinch:

Mocht het wel zo zijn dat er meer van dit soort zwagers op deze aardkloot ronlopen, en je hebt toevallig nog onderdelen liggen voor een Daf/Volvo66 uit 1980.
Laat het dan maar ven weten.
Je kunt het ook anoniem aan me mailen.:sick: :P :woohoo:
Ik praat er niet over.:whistle:

Groetnis fan Jan, Út Drachten.
B)
janbenz1

Oei oei!

Berichtdoor Weizengelb » 21 aug 2006, 16:28

Ja Jan, daar zit je mooi mee.

En ook nog een Daf Volvo.... en geen volle DAF.
Hier in Eindhoven zie ik nog aardig wat van die dingen staan.
Ze staan ook meestal in groepjes, meestal dus liefhebbers natuurlijk, ze zijn tenslotte nog hier in Eindhoven gemaakt.

Mocht je er echt vanaf willen wil ik hier in Eindhoven wel eens een van die figuren aanschieten of een briefje onder zo'n DAF-wisser schuiven.

VEEEEEeeeel Succes!:lol:
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Antwoord:Oei oei!

Berichtdoor radjin » 21 aug 2006, 17:11

LEUK zeg,een Dafje.
Ik was 2 weken geleden een in Tsjechie tegen gekomen helemaal uit NL op vakantie.
ik zou zeggen werk ze.
Radjin
radjin

Berichtdoor janbenz1 » 21 aug 2006, 17:49

Dank je, dank je.
Ik zal me er vol overgave op storten.:(

Groet jan.B)
janbenz1

Berichtdoor Pieter » 21 aug 2006, 17:56

achjah Jan,

zolang je je vrouw maar in die auto laat rijden, alstie eenmaal klaar is...heb jij zelf nog meer plezier van je Benz...

enne..tis toch een leuk project?!

:laugh: :laugh: :laugh: :lol: :lol: :woohoo: PPFF*^^(%(%$%HHHAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAAAAA!!!!!!!!

:silly: :laugh: :lol: :woohoo:

SORRY HOOR IK KON EVEN MIJN LACHEN NIET MEER INHOUDEN :pinch:

veel succes ermee Jan!

groet,
Piet
Pieter

Antwoord:Help! Mijn vrouw koopt ook een auto

Berichtdoor bluemoon me » 21 aug 2006, 17:56

van je familie moet je het maar hebben. maar je kunt dacht ik beter je vrouw met een autootjes ...... dan haar een Benz te geven.,:P

gr Bram ut Limburg.
bluemoon me

Berichtdoor Wiebren240D » 21 aug 2006, 18:34

hallo Jan

vrouwen. maar ik vind het wel mooi hoor en als je een beetje in het rond kijkt staan er nog genoeg van die dingen op de sloop voor onderdeelen

maar 1 ding neem dat maar van mij aan met de familie moet je wandelen en niet handelen heeft mij ook al geld genoeg gekost

groeten Wiebren Nieuwenhuis
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor jcruit » 21 aug 2006, 19:32

Mooi werk Jan! In Leusden zit nog een Daf-fanaat die alles 10x op voorraad heeft, dus als je iets nodig hebt wil ik wel even voor je polsen / nummer geven.

Als ie klaar is kun er mooi je zwager mee aanrijden!

Succes,

Jeroen

PS: als je maar niet teveel tijd op het dafforum gaat rondhangen...
jcruit

Berichtdoor janbenz1 » 21 aug 2006, 20:21

Ja je bent maf met een Daf, en hij komt nooit af.:P

Die zwager hoeft niet over een zebrapad over te steken, als ik in dat kreng rijdt.
Dan weet ie gelijk hoe hard een variomatic optrekt!:evil:

Normaal handel ik ook niet met de familie, maar Farida had ineens een ingeving, Fout! ik weet het, maar draai het maar eens terug.
En ze is er nog blij mee ook.:pinch:

Eerst maar eens zien wanneer ze het rijbewijs haalt, we wachten rustig af.
Kan ze het leren in de Daf.:woohoo: :blink:

Groet Jan.B)
janbenz1

Berichtdoor MarceldB » 21 aug 2006, 21:27

Je had er onderuit kunnen komen. Volgns de wet moeten man en vrouw het namelijk beide eens zijn over een aankoop. :woohoo:
MarceldB

Berichtdoor Pieter » 21 aug 2006, 21:35

toch wel interessant, zo'n variomatic systeem....ken je dat ding niet meenemen naar de TD? :laugh: :lol: ;)
Pieter

Berichtdoor ketelbinkie51 » 21 aug 2006, 22:15

Ha Jan,
10 jaar geleden had ik precies zo'n Daf/Volvo.
Nou moet ik je eerlijk zeggen:blush: ik heb GENOTEN van dat karretje.Het reed echt heerlijk!
Vooral omdat ik versnelling gewent was en nu met die variomatic. Weet je hoe hard dattie achteruit kan?:woohoo:
Hij werd gestolen op een dag en heb hem nooit meer teruggezien. WA verzekerd dus dikke pech.
Soms als ik nu met mijn 280E automaat rij denk ik aan die tijd dat ik het nog met dat Dafje moest doen.
En ik reed wel voor lul in mijn oudemannenwagen maar wel heerlijk relaxed!
Ik hoop dat het nog wat wordt. Succes!

Fred.
ketelbinkie51

Berichtdoor Lode » 21 aug 2006, 22:23

Dafjes zijn best wel gaaf!! Zeker de 33 maar ook de 55. Alleen de 66 vind ik minder. Kortom Jan...: Redt een icoon van de Nederlandse auto-industrie!!!
Lode

Berichtdoor janbenz1 » 21 aug 2006, 22:32

Wat is er mis met een 66?:ohmy:

Nee hoor grappige autos, en het is een uitdaging om hem weer in een goede staat te krijgen.:)

Ja Fred als ze die auto's van je stelen, moet er wel liefhebberij voor zijn.
Misschien was het deze wel, was tie wit? zo ja dan was het em niet.:woohoo: :P

Namens mijn vrouw hartelijk bedankt.

Groetnis fan Jan, Út Drachten.B)
janbenz1

Berichtdoor JohndeWinger » 21 aug 2006, 23:59

Hé Jan noem hem nu geen Daf maar Volvo dat klinkt al heel anders :laugh:
En laat Farida ook maar een overall aantrekken ;) en helpen aan haar nieuwe Volvoooootje :)

Gr John.

Groeten van John uit het mooie Drentse Zuidwolde

Mercedes Benz: The best or nothing
JohndeWinger
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1967
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor 250petrolgrun » 22 aug 2006, 10:15

:laugh: Hahaha Jan van harte gefeliciteerd met de aanschaf van de DAF.

In het Haagsche noemde we zo'n auto vroeger:

" TRUTTEN SCHUDDER MET JARETEL AANDRIJVING "

En hadden we vroeger niet de DAF moppen!!!!

WAt rijd er voor aaan in de file enz enz....

Maar Jan het is zeer zeker een stukje nostalgie.
Is het niet een idee om het achteruit racen weer opnieuw te introduceren??:woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo:

De afsluitdijk heen en weer?

Groet, Arno uit de Hofstad
250petrolgrun

Berichtdoor Robert » 23 aug 2006, 01:59

Jan, je moet het positief bekijken, :) :P :laugh: stel ze heeft haar rijbewijs behaald, en er is alleen maar de Benz. om in te leren rijden !!:( Wil je toch niet aam denken :blush: dus zorg dat ie de weg op kan voordat ze geslaagd is :whistle: :cheer:

Groet Robert ;)

PS een DAF is toch ook wel leuk hoor, en het is ook nog een oldtimer. Altijd nog beter dan een Panda,Atros,Getts, of zo :woohoo:

Robert

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto