beste mensen,
vandaag moet ik beginnen te bedenken wat te doen met mn fijne 230E uit 1982 .....
Op vakantierit naar Grenoble veel blauwe rook en wegvallen van vermogen, een bonkend geluid, ipv 4 maar 3 cylinders met olie op de bougie... Het oordeel van de Franse (en via de telefoon m’n de Nederlandse garage) was: zeer ernstig, waarschijnlijk kapotte zuigerveer of klep, motorblok kapot. Na twee dagen wachten op ‘bijstand’ van de ANWB, dacht ik, ik ga gewoon proberen terug naar Nederland te rijden met m’n MB - nou, daar hadden ze bij de ANWB nog nooit van gehoord, dat iemand dat wilde proberen, maar ok, ze zouden me ook nog helpen als ik definitief strandde. Ik dus langzaam met 100-110 km/u terug naar Nederland gepuft (met 50-60 op de hellingen), en jawel, hij heeft me thuis gebracht, daar is het dan toch een Mercedes voor!
kBen dus nu weer thuis, met de vraag, wat nu?
1. een vervangende motor is wellicht te vinden voor zo’n 500 euro, maar ik kan ‘m er zelf niet inzetten. Met wat Googlen vond ik dat die kosten zijn al gauw 1000 euro zijn..? Als de regeling motorrijtuigenbelasting niet veranderd was, zou ik dat zeker overwegen - niet alleen zijn er veel dingen inmiddels vervangen, hij rijdt vooral erg lekker. Maar nu wordt me dat al met al wel erg veel geld om er nog in te steken...
2. andere optie, al gaat het me aan het hart: wegdoen als donorauto....
Wat zou jullie advies zijn?
En als jullie tips hebben, voor motor, voor inbouwen etc, graag!
Alvast bedankt,
een droeve liefhebber ,
Johan