Het is nu 25 nov 2024, 01:54
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door Bart200D » 12 aug 2013, 10:35
Hoy,
Het gepasseerde weekend heb ik mijn linkerlicht er eens uitgehaald omdat er na 34 jaar toch wel wat vuiligheid begon in te liggen (zie foto's).
Resultaat mag er zijn vind ik
.
Nu had ik nog een vraagje aan jullie: wat vinden jullie van het grote en kleine licht ? Moet dit reeds worden vervangen ?
Wat vinden jullie van de laatste foto ? Dringend actie ondernemen zeker ?
Grz,
Bart
- Bijlagen
-
- roest01.jpg (265 KiB)
-
- lichtvuil1.jpg (522.7 KiB)
-
- lichtvuil2.jpg (477.51 KiB)
-
- lichtvuil3.jpg (467.43 KiB)
-
- lichtvuil4.jpg (658.52 KiB)
-
- lichtvuil5.jpg (448.83 KiB)
-
- lichtvuil6.jpg (445.03 KiB)
-
- lichtvuil7.jpg (525.84 KiB)
-
- lichtvuil8.jpg (395.34 KiB)
Ein W123 fährt immer, wo eine StraBe ist.
-
Bart200D
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 1223
- Geregistreerd: 01 feb 2013, 16:35
- Woonplaats: Denderleeuw (B)
- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1968
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Dester4749 » 12 aug 2013, 11:04
Hallo forumlid,het ziet er inderdaad niet goed uit en ik zou ook snel dat roest in de carroserie verwijderen, en dan
als je goed licht wild hebben ook de reflectoren vernieuwen, en ook een goede schoonmaakbeurt geven als het nog
kan voor dat het helemaal verroest is,zou je nog wat nodig hebben dan heb ik misschie nog wat onderdelen liggen.
Gr,Hendrik.
-
Dester4749
- Gold Boarder
-
- Berichten: 247
- Geregistreerd: 24 jul 2012, 19:47
- Roepnaam:
- Type wagen: Pagode W113
- Bouwjaar: 1975
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Pieter1967 » 12 aug 2013, 11:19
Hallo Bart,
Wat betreft de roestvorming: ik zou de roestvorming aanpakken. Zo op het eerste gezicht lijkt het mee te vallen maar uit eigen ervaring bij meerdere wagens, weet je pas hoe het gesteld is met je wagen wanneer je eraan begint. 1 ding is zeker: het kan maar opgelost zijn toch? E.e.a. hangt natuurlijk wel af van je plan met de auto.
Bij mijn W123 300TD heb ik een vergelijkbaar probleem en dat ga ik deze week aanpakken.
Wat betreft de lampen, ook daar zijn in ieder geval 2 wegen te bewandelen.
1: de wettelijke eis met betrekking tot de verlichting. Als de koplampen aan deze eis voldoen ben je op dat gebied veilig.
2: de persoonlijke wens m.b.t. de verlichting: wil je je wagen in topconditie brengen dan zou je de lampen in ieder geval moeten (laten) reviseren of in zijn geheel vervangen.
Aan jou de keus natuurlijk.
Ik vind wel dat de koplamp goed opgeknapt is. Goed gedaan.
Groeten
-
Pieter1967
- Expert Boarder
-
- Berichten: 199
- Geregistreerd: 05 jun 2013, 21:20
- Roepnaam:
- Type wagen: 300TD
- Bouwjaar: 1983
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Trouwkoets » 13 aug 2013, 23:43
Bart,
Voor de ronde Hella lampen die jij hebt zijn bijna geen reflectoren meer te krijgen. Dus wees er zuinig op. Die van de Trouwkoets heb ik eens proberen schoon te maken met een doek. Dat was geen goed idee, de spiegel viel er gewoon van af. Gelukkig had Arie nog wat liggen.
Roest onder de lamp is een bekend punt.
Caspar
-
Trouwkoets
-
door Gewoon Ik » 14 aug 2013, 09:34
Ik zou die spiegels met zorg behandelen (afblijven dus met je vettige en minder vettige vingers van het blinkende oppervlak). Wel zou ik die beschermkapjes er af halen en in het (zilver/grijs) spuiten. Gebruik wel hittebestendige verf, anders mag je opnieuw beginnen.
Je glazen kan je altijd eens met een polijstpasta opzitten (genre command n°4 of ik heb Valma quick polish gebruikt). Zowel binnen- als buitenkant. Dan erna nog eens goed uitwassen en uitspoelen. (toptip van vaatwasser heb ik hier op het forum al eens zien verschijnen, maar ik heb ze zoals een ovenschaal gewassen).
En je weet hoe proper de mijne zijn.
Maak wel niet de fout (zoals ik) om die ribbelplasiek niet in een kleurtje te zetten. Staat veel mooier als het egaal grijs/zwart/lakkleur/... (naar eigen smaak dus) is gedaan. Opnieuw : hittewerende verf gebruiken.
Let eens op je rubberen afdichtingen. Het achterste rubber is niet meer nieuw verkrijgbaar. Dus smeer die rijkelijk in met vaseline. Als die niet goed afdichten komt er vocht in je koplamp en gaan je spiegels achteruit.
-
Gewoon Ik
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 1776
- Geregistreerd: 27 sep 2010, 16:57
- Woonplaats: Gent
- Type wagen: 230TE
- Bouwjaar: 1982
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Bart200D » 14 aug 2013, 10:20
Ein W123 fährt immer, wo eine StraBe ist.
-
Bart200D
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 1223
- Geregistreerd: 01 feb 2013, 16:35
- Woonplaats: Denderleeuw (B)
- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1968
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Gewoon Ik » 21 aug 2013, 17:43
Waarschijnlijk veel te laat maar toch.
Ik heb ook dreft gebruikt (wassen zoals een ovenschaal
)
Die beschermkapjes zijn die dingen waardoor je het lampje niet kan zien als ze gemonteerd zitten.
Van die ribbels : daardoor zijn de mijne ook niet gespoten, ik had gehoopt dat ik op tijd was
-
Gewoon Ik
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 1776
- Geregistreerd: 27 sep 2010, 16:57
- Woonplaats: Gent
- Type wagen: 230TE
- Bouwjaar: 1982
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten