[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Verschil in klepspeling M110 motor : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 22:05

Verschil in klepspeling M110 motor

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Verschil in klepspeling M110 motor

Berichtdoor Buick56 » 15 aug 2013, 20:19

Hallo allemaal,

Zojuist bezig geweest met de kleppen te stellen van mijn 280CE.
Nu kunnen we 2 uitlaat en 2 inlaatkleppen niet meer stellen. Deze staan momenteel te ruim, circa 0,05mm ten opzichte van wat wenselijk is.
Is dit een groot probleem. Kan het kwaad om zo voorlopig weer te gaan rijden?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Grt. Jordan
Buick56

Re: Verschil in klepspeling M110 motor

Berichtdoor Coupe280 » 15 aug 2013, 20:39

hoi jordan.
waarom kun je ze niet meer stellen??
zijn ze uitgesteld ?
meestal staan ze dan te krap, of je er mee door kunt rijden ligt volgens mij aan hoeveel kilometer je er mee wilt doorrijden.
je rijd niet op LPG staat in je profiel daarom vraag ik of ze uitgesteld zijn of dat de moeren gewoon vast zitten?
groet tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Buick56 » 15 aug 2013, 20:57

Hallo Tonnie.

Ik ben bang dat de vorige eigenaar niet de juiste gereedschappen gebruikt heeft, maar de moeren zijn van dermate kwaliteit dat de sleutel er vanaf schiet.
Ik rijdt maar zeer weinig (misschien te weinig..) kilometers.

Grt Jordan
Buick56

Berichtdoor Coupe280 » 15 aug 2013, 21:21

dan is het simpel op te lossen .
je haalt de veer van de tuimelaar af en duwt met de zijkant van een grote vijl of iets anders passends de klepveer in
daarbij haal je gelijk met andere hand de tuimelaar er tussen uit.
daarna kan je er een ringsleutel opzetten en eventueel de hele stelmoer eruitdraaien en vernieuwen of even met ringsleutel de goede waarde opzoeken.
ik heb bij een vorige auto precies hetzelfde gehad .
het is even slagwerk om die tuimelaar er tussen weg te friemelen maar dat lukt best als je het eenmaal in de slag hebt.
je moet alleen opletten dat je klephoedje op de klepsteel blijft zitten en niet naar onderen valt daarvoor even wat poetsdoeken of iets dergelijks eronder leggen.
groet tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Buick56 » 15 aug 2013, 22:11

Hallo Tonnie,

Bedankt voor de tip!
Gaan we zeker proberen.
Maar zou het kwaad kunnen om zou voorlopig even te gaan rijden?
Het is de 'boodschappenauto' van mijn vrouw, dus echte kilometers maakt hij niet.

Grt. Jordan
Buick56

Berichtdoor Coupe280 » 15 aug 2013, 22:21

ik zou er zelf geen enkel probleem mee hebben.
om zo een poosje te rijden.
als je er maar niet dagelijks veel kilometers maakt.
groet tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor PascalvD » 15 aug 2013, 22:34

die van mij heeft amper nog speling door een uit gestelde klep maar op geven moment is het koud rijden hopeloos en steeds minder vermogen ik heb dus nu ook klepplaatjes dus zal het zaterdag ff doen op de club zal wel ff fotos maken dan kan je zien wat je tegen komt

gr pascal
PascalvD

Keer terug naar Techniek