Hallo,
Ik ben nog aan speuren waarom ik erg veel olie verlies had tussen het blok en de v-bak.
Nu blijkt dat m'n turbo heel zwaar draait en er zit geen speling meer op het asje.
een paar maanden terug gaf je hem tussen de vingers en slinger en dan bleef hij als een tol ronddraaien. nu staat hij direct stil.
Kan het zijn dat als de turbo vast staat.
Hierdoor de uitlaat zover dicht staat dat de uitlaat gassen het carter in worden geperst ?
De olie leiding naar de turbo dan niets kan afvoeren en dat de olie druk dan in het blok te hoog wordt ?
Of
Is het juist andersom
Door te hoge carterdruk is de turbo defect gegaan en ook nog de olie langs krukas er uit geperst ?
Ik zal eerst de turbo er eens afhalen en dan eens laten draaien.
Het blok heeft ergens last van.
De olie vul dop blijft bij koude motor los liggen , dop die klappert wel maar vliegt er niet af.
Het blok ligt wel erg te schudden, klepspeling is goed, timing nokkenas is goed, losdraaien van leidingen naar de verstuivers heeft bij elke cilinder het zelfde effect.
tja, wat zou het zijn
Jan-Willem