[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
3 puntsgordel station : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 12:37

3 puntsgordel station

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

3 puntsgordel station

Berichtdoor 230TE » 18 dec 2006, 00:49

Hallo luitjes,

Omdat ik pas mijn familie heb uitgebreid met een derde kind, zitten we tegenwoordig met z'n vijfjes in de 230TE.
Hartstikke mooi natuurlijk maar achterin heb ik 3 gordels waarvan de middelste alleen een heupgordel is.
Gezien de veiligheid zou ik het liefste ook hier een 3 punts gordel van willen maken.
Wie heeft hier ervaring mee of kamt met hetzelfde probleem. Of heeft een kinderzitje voor kinderen vanaf 4 jaar die je wel kunt vastzetten met een 2 punts gordel.
Dus familie W123 rijders laat u horen!
Nog wel even leuk om te vermelden:
Door de vlakke achterbank passen de stoeltjes plus de maxicosi mooi naast elkaar. Dat kan niet elke moderne auto zeggen.
Jammer alleen dat de gordel te kort is voor de maxi.
Een riemverlenger kan eventueel hier werken.

Ik hoor het wel.
230TE

Antwoord:3 puntsgordel station

Berichtdoor BenzBaas » 18 dec 2006, 17:23

de gordel van de voorstoel is meestal wat langer en daar past de maxicosi wel in. Kan een van de volwassenen gezellig achterin bij de the kidz zitten :(
BenzBaas

Re:3 puntsgordel station

Berichtdoor Kees44 » 15 jan 2008, 14:19

Ja, ik heb hetzelfde probleem. Ik krijg die maxicosi niet in de gordel van de achterbank en van de voorstoel. Heeft er al iemand een oplossing?
Misschien kan ik een gordel uit de jongste W123 halen, misschien dat die wel langer is.
Kees44

Berichtdoor Trouwkoets » 15 jan 2008, 14:39

Mijn ervaring is dat de Maxicosi net past, maar dat er enige oefening voor nodig is:
1) Plaats de maxicosi
2) Maak eerst de gordel vast in de klip, en doe de band over de maxicosi (de heupgordel) goed
3) Kantel nu de stoel flink naar achteren (kind komt bijna recht overeind) en plaats de gordel voorlangs
4) Kantel de maxicosi in de juiste stand. Maxicosi word flink in de bank gedrukt.

Slechts op 1 punt voldoen de gordels achterin minder, en dat is de hoogte van de bevestiging. Deze is naar moderne maatstaven te hoog, waardoor deze een beetje 'over' de maxicosi valt. Daarvan heb je ook last bij gebruik van stoelen voor peuters

Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor JantjeV8 » 15 jan 2008, 18:23

Heb er 2 kinderstoelen in staan, maar dat werkt prima.

Misschien is een 3e bankje voor achter in je T een oplossing.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto