[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
knipperlichten werken niet meer : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 23:53

knipperlichten werken niet meer

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

knipperlichten werken niet meer

Berichtdoor Jack280CE » 18 mei 2008, 19:41

Hallo W123,ers,

Sinds gisteren doen mijn knipperlichten het niet meer.
De alarm-knipperinstallatie doet het wel. Ik heb de stuurschakelaar doorgemeten en deze geeft wel contact bij het neer- op gaan van de hendel. Heb tevens even een oude hendel erin gemonteerd, waarbij het dimlicht het niet doet vanwege een versleten contact, maar ook hierbij doen ineen de knipperlichten het dan niet.
Heb het relais niet kunnen vinden, of zit deze verwerkt in de alarmlichten knop. Heb hiervan ook tevens een reserve ingebouwd maar ook hierbij geen knipperlichten.
Heeft een van jullie de kennis waar ik deze onhandige storing in moet gaan zoeken. Ik kan nu natuurlijk niet gaan rijden zonder knipperlichten, en dat is toch wel een beetje vervelend.

Ik hoor graag van jullie,
Groet,
Jack Bloem
Zuidhorn
Jack280CE

Re:knipperlichten werken niet meer

Berichtdoor Citrobenz » 18 mei 2008, 19:54

Hallo jack,

Deze storing heb ik wel vaker bij de hand gehad met andere type's auto.
Was toch altijd een kwestie van een andere alarmlichtschakelaar.
Maar deze heb je al omgewisseld met een andere begrijp ik, weet je zeker dat die wel goed was?

succes er mee
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Jack280CE » 18 mei 2008, 20:00

De reserve alarmlichtschakelaar kwam uit een sloopauto, ik weet niet of deze goed is. kan je deze doormeten!.
Kan ik uit je verhaal opmaken dat het signaal van de handel dus wel over het alarmlichtrelais loopt om zo standaard knipperlichten te schakelen.
Zou het dus echt moeten gaan zoeken in een nieuwe alarmlichtschakelaar.

Heel erg bedankt voor deze zeer snelle reaktie,

Jack
Jack280CE

Berichtdoor Benzman 200 » 22 mei 2008, 22:51

Hoi Jack,

Alles loopt voor zover ik weet over de alarm schakelaar,dat zou betekenen dat jou reserve ook niet goed zou zijn,ik zou dus eentje proberen waar ik zeker van ben dat ie goed is.

succes Gr benzman,
Benzman 200

Berichtdoor JantjeV8 » 23 mei 2008, 07:22

Niet de schakelaar maar het relais heeft de geest gegeven. Gewoon vervangen.

Relaiskaart zit onder het dashbord aan de bestuurderszijde.<br><br>Post edited by: JantjeV8, at: 2008/05/23 07:23
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor Gerard » 23 mei 2008, 16:38

Ik heb nl. kortgeleden precies hetzelfde probleem gehad met mijn 240TD en nadat ik het knipperlicht relais wat onder de afdekplaat van de middenconsole zit (klein zwart doosje vlak boven de versnellingspook) door een nieuwe (van de sloop) vervangen had werkte alles weer naar behoren.

groeten,
Gerard

Post edited by: Gerard, at: 2008/05/23 16:40<br><br>Post edited by: Gerard, at: 2008/05/23 16:41
Gerard

Berichtdoor JantjeV8 » 24 mei 2008, 21:40

Oh ja, dat klopt, de gewone richtingwijzer gaat via hetzelfde relais als de waarschuwingslichten. Die zit inderdaad onder de middenconsole.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981

Berichtdoor Jack280CE » 26 mei 2008, 22:56

Heren bedankt voor de reacties,

Ik zal een nieuw relais kopen.

Jack
Jack280CE

Berichtdoor Remigius » 02 jun 2008, 08:58

Ik heb ook een zwak schakelend knipperlicht relais..tic, tac, tic.......tac....tic,tac..zo ongeveer..

De waarschuwingslichten knipperen wel goed en links signaal of rechts is beide gelijk qua hapering. Ik heb dat relais gevonden in mijn middenconsole..maar, hoe kom ik aan een nieuwe/gebruikte en hoe weet ik dat die goed werkt (van te voren)?

Groeten,
Remy
Remigius

Berichtdoor Gerard » 02 jun 2008, 10:13

Hallo Remy,

Zo'n relais kan je nieuw bij bv. de dealer kopen (er staat een onderdeelnummer op dit relais) of je haalt het voor weinig euri uit een sloper.
Bij de laatste gewoon eerst even ter plaatse in je eigen auto omzetten en kijken of ie het doet.

groeten,
Gerard
Gerard

Berichtdoor Gerard » 02 jun 2008, 10:15

<br><br>Post edited by: Gerard, at: 2008/06/02 10:16
Gerard

Berichtdoor Remigius » 02 jun 2008, 21:57

Heb ik geprobeerd op ebay..helaas overboden, volgende keer beter.

Bedankt.

Remy
Remigius

Berichtdoor jan280CE » 05 jun 2008, 12:04

Het schoonmaken van de alarmschakelaar wil ook nog wel eens helpen.
Je weet niet wat er in de loop der jaren aan vuil inkomt.
daarnaast lijkt het me voor iemand met wat electronische kennis best haalbaar om het een en ander eens door te meten.

Groet,

Jan <br><br>Post edited by: jan280CE, at: 2008/06/05 12:07

jan280CE

Berichtdoor jan280CE » 05 jun 2008, 12:08

Het voordeel van het surfen op buitenlandse site's is dat je veel info vindt en deze op je harde scijf kunt opslaan om in dit soort gevallen zaken wat aanschouwelijker te maken.

jan280CE

Berichtdoor Remigius » 05 jun 2008, 12:13

Haha klopt.Foto's opslaan..ik heb jaren in de vintage gitaren gezeten-en nog. Dus het proces ken ik wel;-)

Ik ga alleen niet sleutelen aan die schakelaar als ik geen spare heb. Dan ontleed ik de minste goede van de 2 en fix het.

Ik zat wel te denken door dat gaatje te dichten met soldeer zoals aangegeven...dat houdt nooit lang m.i. soldeer smelt makkelijk met dat aan en uitklikken elke keer..

Groeten,
Remy
Remigius

Berichtdoor Citrobenz » 05 jun 2008, 12:42

Wat is nu uiteindelijk de oorzaak geweest?

schakelaar of relais?
leren we weer van voor een volgende keer
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee

Berichtdoor Remigius » 05 jun 2008, 13:12

Mijne heb ik nog niets gedaan, beetje geschud een geklopt, doet het wle nu..zal niet lang duren..dus ebay en wie weet waar kijk ik rond nog.

Remy
Remigius

Berichtdoor Randal » 26 jun 2008, 10:56

Vanmorgen had ik plots ook dit probleem.
Ineens doet mijn knipperlicht het niet meer maar mijn alarmlicht wel.

ik ga eerst de relait even een standje geven (schudden kloppen en blazen)
Mocht het niet werken dan bestel ik een nieuwe.
Randal

Berichtdoor Remigius » 26 jun 2008, 15:19

Mijne doet het nog aardig, maar soms opeens niet..beetje schudden blijft werken. Ik heb al wel een reserve liggen, maar die heeft nog geen lamp(houder).

Ik denk dat het de kontakten zijn..ik moet hem nog snel eens sprayen-ben even druk geweest met andere W123 zaken:-)

Remy
Remigius

Re: knipperlichten werken niet meer

Berichtdoor Magnetron » 31 aug 2013, 16:01

Geweldig!! Dank jullie wel voor deze info!

Mijn knipperlichten werken weer.

Probleem: knipperlichten werken niet. Gevarenlichten wel! "Stekker,met button" even los geklikt & weer vast. Voilla ze doen t weer.

Dank dank dank!

Steekwoorden voor mensen die in de toekomst dit probleem hebben
W123 e280 E280 benzine knipperlicht defect
Magnetron
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1965
LPG: Ja