Op vakantie richting Roemenie begaf onze mooie 230CE het al in Oostenrijk. Niet meer starten. Na goede service van de OAMTC is de auto bij de lokale MB-garage afgeleverd en kregen wij een nieuw koekblik (VW) om de vakantie voort te zetten. Nou ja, we reden weer.
Bij terugkomst in AU bleek: motor kreeg onvoldoende benzine, benzinepomp 'dus' kapot en vervangen. Rekening 980 euro(!!!). Ik krijg er terstond weer een rood waas van voor mijn ogen, al helemaal omdat dit de derde pomp is die er in korte tijd is ingelegd (...). En ik snap het niet: als de pomp kapot is krijg je toch niet onvoldoende maar helemaal geen benzine?
Kortom: tijd om het probleem is grondig op te lossen. De afzetterige MB-garage in AU wist wel te melden dat dit 'warscheinlich' werd veroorzaakt door vuil/roest in de tank.
Mijn vraag is nu: hoe krijg ik die weer schoon. Bij voorkeur goedkoop, want mijn knip doet nog steeds pijn van die afzetters uit AU.
Graag tips!