[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Pulsgever : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 23:22

Pulsgever

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Pulsgever

Berichtdoor Trifonius » 21 sep 2013, 21:30

Op de tellerbak van mijn nieuw verworven 230TE zit een pulsgever. Ik heb alleen geen tempomat erop zitten. Wat is de functie van die pulsgever? Althans, ik vermoed dat het om een pulsgever gaat...
Trifonius

Re: pulsgever

Berichtdoor Govert » 21 sep 2013, 21:44

Dat is voor het systeem om de brandstoftoevoer af te sluiten bij uitrollen in de versnelling, tenminste als er een aansluiting op zit. Zo wordt er wat brandstof bespaard.

Het werkt alleen als je uitrolt in de versnelling, dus niet uitrollen in vrij of met de koppeling ingetrapt.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Trifonius » 21 sep 2013, 21:58

Interessant! En hoe werkt het dan als je ook nog een tempomat hebt? Heb je dan 1 pulsgever voor twee functies?
Trifonius

Berichtdoor Govert » 22 sep 2013, 20:54

Ik vermoed dat ze dan één pulsgever voor beide systemen gebruiken.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek