[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
1 sproeikopje werkt niet goed : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 06:48

1 sproeikopje werkt niet goed

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

1 sproeikopje werkt niet goed

Berichtdoor mdeijkers » 15 aug 2006, 21:22

Ik reed vandaag eens met mijn Mercedes door de regen want had aan mijn zus beloofd dat ik haar van haar auto rijles zou ophallen in eindhoven met de Mercedes. Alles leuk en aardig enorm nood weer maar de Benz gaf er niks om en gewoon met 120 goed op de weg. Echter daarna wilde ik eens mijn ruitenschoon maken met de sproeier maar tot mijn verbazing werkte die van de bijrijder niet goed ! er kwam maar een klein pis straaltje uit.

Iemand tip hoe ik dit het beste kan schoonmaken ?
mdeijkers

Antwoord:1 sproeikopje werkt niet goed

Berichtdoor janbenz1 » 15 aug 2006, 21:43

Met een dunne naald doorsteken.
Anders er afhalen en dan proberen door te prikken zodat het vuil er uit valt.

Groet jan.B)
janbenz1

Berichtdoor MarceldB » 15 aug 2006, 23:27

Er uithalen hoeft niet, Jan. Ik heb die van mij met een compressor doorgeblazen. Gewoon onder de motorkap het slangetje bij het verdeelsuk loshalen en op het slangetje het pistool van de compressor opzetten. Even lekker doorblazen. Daarna de compressor op het spuitmondje zetten, eventjes per gaatje lekker doorblazen.
Ik heb dat nog een keer herhaald en nu spuiten ze als de fontein van het Meer van Geneve!
MarceldB

Berichtdoor Govert » 16 aug 2006, 00:05

En als je geen compressor hebt, kan je ze er zo uithalen met een pijpsleutel nr. 11 of een lange dunne tank aan de onderkant als je het slangetje hebt losgehaald. Er moeten twee lipjes worden ingedrukt. Ik heb ze daarna doorgeblazen en doorgespoeld onder de kraan.

Die naaldtruc werkt niet zo goed als de vervuiling in het spuitertje zit.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor janbenz1 » 16 aug 2006, 18:12

Oke oke.:blush:
Gelukkig heb je het voorelkaar gekregen.
Dat met de compressor is inderdaad de beste oplossing.
Wordt wel een erg natte boel het meer van Geneve is heel erg ver.:P :woohoo:

In ieder geval heb je weer goed zicht, daar ging het om.:blink:

Groetnis fan jan, Út Drachten.B)
janbenz1

Berichtdoor mdeijkers » 16 aug 2006, 19:55

Hoi

Bedankt ! ik ga het zo even proberen met de compressor !
Hou jullie op de hoogte!
mdeijkers

Berichtdoor mdeijkers » 16 aug 2006, 20:42

Ik weet nu waar het probleem zich voordoet!
Als je de eerste T stukje hebt zit daarna een soort van vacuum ding dat ervoor zorgt dat beide kanten werken! deze laat niks door aan de bijrijders kant ! want zonder dat ding spuit hij als een dolle een beker vol, en de bijrijders kopje heb ik eens doorgeblazen en mijn ruit was wat nat van nog wat ruitenvloeistof. Ben hem nu in de ontkalker laten rusten en hopelijk daarna weer goed, anders morgen even langs de Benz dealer voor een nieuwe, want verwacht dat dit niet gek veel zal kosten.
mdeijkers

Berichtdoor mdeijkers » 17 aug 2006, 17:05

helaas het mocht niet helpen. vandaag even langs de dealer gegaan en er eente besteld a 2.90 :)
Toevallig is wel dat ik elke keer voor een onderdeeltje naar de Benz ga en het me nooit meer dan een paar euro heeft gekost :D
mdeijkers

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 17 aug 2006, 17:52

AdriaanVogelzang

Berichtdoor mdeijkers » 22 aug 2006, 16:00

Het is weer gemaakt :) onderdeeltje gisteren opgehaald bij de Benz dealer. Het is wel een iets nieuwere versie van de oude zeg maar maar dit was wat ze kregen toen ze het nummer van het oude besteld hadden. Hij is iets kleiner maar past er wel goed op. Gisteren direct getest en nu komt er weer lekker veel sproei vloeistof uit :)
als ik binnen kort mijn openluchtfilter heb plaats ik ook even foto van dit onderdeeltje. prijs was 2,90 ex btw..
mdeijkers

toevallig vandaag die hele bende vernieuwd

Berichtdoor Pieter » 24 aug 2006, 18:38

bij mij kwam er sinds de koop al niks uit beide sproeikopjes, vandaag maar eens de hele bende vernieuwd...dat wil zeggen, vervangen door onderdelen uit andere W123's...gelukkig zijn hier 2 donorauto's :laugh:

ik kwam er even niet uit hoe je die kopjes er nu uit moest halen, maar ff geprobeerd bij een donorauto, en toen had ik het door.

Meteen even een extra wateruitloop geboord onder het ruitenwisservloeistofreservoir (ZO! ook een mooi scrabblewoord!! :lol: )
daar bleef nog warer, modder e.d. staan, en nee, ik heb die er al zit niet over het hoofd gezien, deze was gewoon ook nodig :) (want jah, je boort dan toch wel in het skelet van de auto, toch best heftig maar ook wel leuk, voelt goed als je iets voor de auto doet dat beter is...)

tot zover mijn ervaringen met sproeierkopjes :)

groet,
Piet
Pieter

Antwoord:toevallig vandaag die hele bende vernieuwd

Berichtdoor mdeijkers » 25 aug 2006, 11:16

zo leer je het ook he :) mijn kopjes werken weer perfect :) had van de week wel 1 van mijn 2 donor deuren compleet gedemonteerd zonder even op de cd te kijken... moet zeggen is toch nog zeer goed gelukt! alleen het ijzer dat de 2 ramen van elkaar gescheiden houdt was lastig.. evenals de chroom sierstrip rond de ramen welke ik er nog niet af heb... maarja zo leer je ook weer bij :)

Maar dat onderdeeltje was zeker de duurte niet dus mocht 1 kant minder goed werken bestel er ook gewoon eentje want wat is nu 2,90 excl btw ? :)
mdeijkers

Antwoord:toevallig vandaag die hele bende vernieuwd

Berichtdoor MarceldB » 25 aug 2006, 11:58

MarceldB

Antwoord:toevallig vandaag die hele bende vernieuw

Berichtdoor Pieter » 25 aug 2006, 14:59

:)

mjah, zelf uit elkaar halen is inderdaad wel leuk, maar soms merk je dat Mercedes geniale systeempjes heeft om iets vast te zetten. dan is het feitelijk vrij eenvoudig als je weet hoe je het los moet halen, als je het niet weet, duurt het dan uren of je sloopt de boel (bijv. de popnageltjes van de luchtinlaat en die van de kap boven de ruitenwissermotor, die had me schoonvader toch eentje gemoerd voordat hij wist hoe ze los moesten :))

maar inderdaad, het is heerlijk zomaar even iets aan te modderen...als je maar van de belangrijke dingen (motor, remmen e.d.) afblijft, als het gaat om een beetje uitproberen.

voor de rest is het gewoon loshalen en weer vastzetten, ondertussen leer je dan hoe de boel in elkaar steekt en hoe geniaal Mercedes over elk dingetje heeft nagedacht.

overigens vond ik de dimmer voor je klokkenwinkelverlichting ook supercool, heb em moeten doorsolderen, want de hele boel was gecorrodeerd, maar het zag er toch puik uit. Zo'n simpel idee: een veer geeft weerstand dus we zetten de ene pool aan die veer, en die veer kunnen we dan draaien....hoe cool is dat?

i looooove Mercedes W123 :laugh:
Pieter

Berichtdoor mdeijkers » 25 aug 2006, 17:12

ja klopt :) maar haal maar eens je hoedenplank er eens uit... moet je de hele Benz achter uit elkaar hallen ;) met zoiets is de cd echt super handig :D

Van die verlichting... ik heb 2 units liggen... eentje zonder economie meter en eentje met welke nu in de auto zit... hier heb ik hem gewoon doorverbonden die dimmer want het is echt irri als je getankt hebt en je verlichting werkt snachts niet binnen!!!.
mdeijkers

Berichtdoor Lode » 25 aug 2006, 20:10

Ik heb nu twee van die dimmers uit elkaar gehaald en alle twee de keren vreselijk veel corrosie op de spoel en aan de koper delen. Zagen er niet uit. Maar met een spuitbus IMAL en een tandenborstel voor de spoel en fijn schuurpapier voor het koper zijn ze alle twee weer helemaal zoals het hoort.
Doorsolderen is dus echt niet zo snel nodig.
Maar aan de andere kant staat de dimmer bijna altijd op max bij mij :P
Lode

Berichtdoor Pieter » 26 aug 2006, 20:18

mjah, ik had geen spray om schoon te maken, en zou daarvoor een kleine 30 km moeten rijden om het te halen, dus ik dacht: "doorsolderen die hap"

heerlijk, dat wel...ben vannacht terug gereden uit Frankrijk, toch wel lekker om te weten hoe hard je rijdt :)
Pieter

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto