[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
koplamp reflector : Techniek - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 23:30

koplamp reflector

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re: koplamp reflector

Berichtdoor WJ15129 » 29 sep 2013, 10:53

Het glas moet er inderdaad af. Dan de schroeven van de hoogte-instelling helemaal uit draaien totdat hij los is, aan de andere kant zit hij in een kogelgewricht, dat ook los moet. Ik heb indertijd de schroefdraden met een zwarte viltstift gemerkt, zodat ik wist hoever ik ze er bij de nieuwe in moest draaien. En bij de eerstvolgende APK erna stonden ze precies goed. En de reflector nooit aanraken met je handen.
Groeten van Willem uit Lelystad
WJ15129
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 250
Bouwjaar: 1979
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor BenzBak » 30 sep 2013, 23:17

Dank - de reflector komt morgen aan denk ik. Ga het meemaken, die kogelgewrichtjes zag ik al zitten. Zal wat fingerspitzengefuhl vragen om die los te krijgen zonder dat de houder afbreekt. (oud plastic)
BenzBak
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1972
Automaat: Ja

Berichtdoor BenzBak » 03 okt 2013, 15:52

Reflector gemonteerd, klusje van 30 min. Kogelgewrichtje van de refelctor kwam niet goed los. Dus maar open geknipt om te voorkomen dat de plastic kogel van de pneumatische verstelling zou afbreken

Verstelling gemarkeerd, was ook in 1x goed bij de meting.
BenzBak
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1972
Automaat: Ja

Vorige

Keer terug naar Techniek