[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
300D motor blijft lopen na "uit zetten" =opgelost : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 23:53

300D motor blijft lopen na "uit zetten" =opgelost

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

300D motor blijft lopen na "uit zetten" =opgelost

Berichtdoor Wim Matsinger » 01 okt 2013, 20:27

Beste Mede W123 rijders,

Ik heb het volgende probleem, bij het uitzetten van mijn 300D blijft de motor vrolijk draaien.
Met de minder versleten reserve sleutel hetzelfde probleem, heel af en toe voel je wel een klik en gaat de motor uit.
Ik verdenk het contactslot . waar moet ik het precies in zoeken :!: :!:

ik heb al het forum doorzocht maar kan niks vinden.
volgens mij in dit een bekend euvel rond de 250.000 km met de contacsloten.

De CV doet het wel goed en de koplamp verstelling ook.
Laatst bijgewerkt door Wim Matsinger op 02 okt 2013, 20:10, in totaal 1 keer bewerkt.
Wim Matsinger
 


Re: 300D motor blijft lopen na "uit zetten"

Berichtdoor EmielW123 » 01 okt 2013, 20:44

Inderdaad voor de hand liggend dat het slot de boosdoener is. Soms breekt bij een diesel slot zelfs de as die in het contactblok valt. Het beste kun je het hele slot vervangen en er ook een nieuwe cilinder in zetten. Als de cilinder niet meer wil draaien en het stuurslot er op valt heb je een veel groter probleem zoals ik pas heb gehad.
EmielW123
 


Re: 300D motor blijft lopen na "uit zetten"

Berichtdoor Diets » 01 okt 2013, 22:32

Hoi,
het kan ook zijn dat de vacuümbediende `stopper´op de dieselpomp kapot is.
Als de motor loopt, de vacuumslang lostrekken en even aan zuigen, dan zou de motor uit moeten gaan.
Anders is deze kapot.
Kan ook een andere vacuumlekkage zijn.

Succes
Diets
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 18 sep 2012, 13:02
Roepnaam:
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: 300D motor blijft lopen na "uit zetten"

Berichtdoor Wim Matsinger » 02 okt 2013, 09:31

ik kan de motor wel met de stopknop wel uitzetten..dat bedoel je zeker niet
Wim Matsinger
 


Re: 300D motor blijft lopen na "uit zetten"

Berichtdoor Diets » 02 okt 2013, 11:32

Hallo,

nee de stopknop bedoel ik niet.
Als je de auto uitzet met de sleutel, wordt dit mechanisme bediend door vacuum.
Onderdruk dus, zit inderdaad een vacuumschakelaar achter op je contacthuis, maar op de dieselpomp zit ook een vacuumelement. Daar gaat een luchtslangetje naartoe (bruin geloof ik ).
Als de motor loopt en je maakt dit leidinkje los aan de splitsing en je zuigt eraan, zou de motor uit moeten gaan.
Doet hij dit niet, is dit element kapot.
Gebruik de zoekfunctie eens over het vacuumsysteem voor diesels, er zal een wereld voor je opengaan :):

succes Diets
Diets
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 18 sep 2012, 13:02
Roepnaam:
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: 300D motor blijft lopen na "uit zetten"

Berichtdoor Wim Matsinger » 02 okt 2013, 11:43

Yes bedankt ! van het weekend maar eens gaan uitpluizen.
Wim Matsinger
 


Re: 300D motor blijft lopen na "uit zetten" =opgelost

Berichtdoor Wim Matsinger » 02 okt 2013, 20:14

Het probleem is gevonden. De aanvoer van de brandstof slang voorzien van een voorzet filter, zakte net tegen de stop knop, hierdoor kon deze net niet voldoende naar beneden schieten als je de motor uitzet via de normale weg: met de sleutel.

De slangklem even los gedraaid en even iets gedraaid en voila opgelost!!!! .gelukkig is het contactslot dus goed.
Wim Matsinger
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten