[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Elektrisch antenne deels werkend : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 19 sep 2024, 18:56

Elektrisch antenne deels werkend

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Elektrisch antenne deels werkend

Berichtdoor JeePee » 05 okt 2013, 16:34

Ik heb vandaag even mijn elektrische antenne aangesloten, dwz, het apparaatje wat erbij hoort aan de radio aangesloten. En wat blijkt? Het doet het nog! Althans deels... Het motertje lijkt goed te werken aan het gezoem te horen, maar de antenne gaat niet volledig naar boven en beneden. Handmatig gaat het wel, maar stroef, en het laatste , bovenste stukje gaat helemaal niet meer uit.
Heb er wat smeerolie op gedaan en dat hielp al een beetje. Zijn er nog meer suggesties om de antenne soepeltjes te laten lopen? Of is dit gewoon een kwestie van een nieuwe aanschaffen....?
Avatar gebruiker
JeePee
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 303
Geregistreerd: 05 apr 2013, 13:25
Woonplaats: Den Haag
Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1970
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Elektrisch antenne deels werkend

Berichtdoor Schavuyth » 05 okt 2013, 19:14

Ja lekker laten weken in de WD40 ofzo, dan heb je kans dat hij wel weer gangbaar wordt. Anders een nieuwe stok, dan gaat hij wel weer jaren soepeltjes natuurlijk......

Groet Joris
Schavuyth
 


Re: Elektrisch antenne deels werkend

Berichtdoor Diospuszta » 05 okt 2013, 20:09

Hoi,

Je zou eens kunnen proberen de antenne te poetsen misschien dat je hem weer gangbaar krijgt, lukt het niet dan kun je inderdaad beter een nieuwe kopen.
Ik heb er een besteld in Engeland als je interesse hebt kan ik wel de rekening opzoeken, ik weet natuurlijk niet welke antennestok bij die van jouw gemonteerd is.
Ik dacht dat een nieuwe ongeveer 27,50 kost.

Jan.
Avatar gebruiker
Diospuszta
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 546
Geregistreerd: 21 feb 2011, 10:46
Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1972
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Elektrisch antenne deels werkend

Berichtdoor Hans230CE » 06 okt 2013, 09:39

Mijn antenne staat er nu reeds een jaar of 10 op. Verleden jaar maakte hij ontiegelijk veel lawaai en ging hij stroef. Ik heb om te beginnen er eens een hoop WD40 op gespoten en hem vele malen laten op en neer gaan, dit ging beter. Maar gezien het lawaai bleef, de antenne uitgebouwd en intern ook eens proper gemaakt en met vers vet weer gemonteerd, nu zoemt hij op en neer. :cheer:
_________________________________________________________________________________




A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Avatar gebruiker
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 8656
Geregistreerd: 23 jul 2006, 19:04
Woonplaats: Oostende (B)
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten