- foto van de printbaan
- CAM00432.jpg (75.22 KiB)
- nog een...
- CAM00431.jpg (77.39 KiB)
- mijn 230
- CAM00321.jpg (158.56 KiB)
Hallo allemaal,
Een tijdje geleden ben ik lid geworden om e.e.a. aan mijn 230TE doen, en gisteren en vandaag een aantal zaken opgelost. Toen ik de auto kocht deden een lampje boven de klokken het niet, het raam aan de passagierskant wilde niet open/dicht, en het slot aan de passagierskant werkte niet.
De lampjes heb ik vervangen door led(lekker helder, en voor zo'n kippige oude man als ik is dat wel handig) Het ene lampje was inderdaad stuk, maar met de led erin werkte het nog niet. Er bleek een printbaan kapot. Daar een draadje overheen gesoldeerd en toen deed hij het weer. Het raam was een groter probleem. De schakelaar was slecht/vies, de motor draaide slecht, en de kop van de zekering was gesmolten(daardoor slecht contact) Alles schoongemaakt/geschuurd/vervangen, en gaat hij als de brandweer. Zo goed zelfs dat ik overweeg om ook de andere raammotor even uit elkaar te halen en een opfrisbeurt te geven. Als laatste was het deurslot aan de beurt. Het handeltje wat aan de stang van het slot hoort te zitten waarmee het slotmechaniek bediend word bleek weg. Met een klein ijzeren stripje, een m4 boutje met ring en een zelfborgende moer werkt nu dat ook weer, dus al met al een geslaagd weekeinde.