[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Wegenbelasting betalen per 1 jan 2014, of niet...? : Van alles en nog wat.... - 3

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 18:02

Wegenbelasting betalen per 1 jan 2014, of niet...?

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Re: Wegenbelasting betalen per 1 jan 2014, of niet...?

Berichtdoor Ton » 11 jul 2013, 23:53

Nou, zal ik dan nog maar eens een knuppel in het hoenderhok gooien? Ik heb mijn W123 ooit gekocht als belastingvrij rijden ding om de bijtelling van mijn lease auto te ontlopen. Maar wel volledig verliefd geworden op de Benz en uiteindelijk ook nog een S124 uit 92 gekocht. In mijn woonplaats rijdt in bepaalde wijken circa 20 procent van de auto's belastingvrij rond. Allemaal Benz en allemaal diesel. Dat verhaal over de echte liefhebber die 3000 km per jaar op LPG of diesel rijdt geloof ik wel, maar is toch een zeldzaamheid vergeleken met die duizenden W201/W124 diesels uit 1985/86 die de laatste 2 jaar in NL op kenteken zijn gezet.

Voor mijzelf is het ook simpel: de W123 gaat weg, te duur straks vergeleken met de S124.
Ton
Gold Boarder
Gold Boarder

Berichtdoor Wietse » 12 jul 2013, 07:13

Hallo Blazer,

Ik ben niet zo,n schrijver , en zeker niet een lezer van lange verhalen. maaaaaaar:

MOOI GESCHREVEN! :clap:
Wietse
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor DarkRaverNL » 31 jul 2013, 10:13

Nee betaal helemaal niks
Mercedes-Benz 300D - Logboek viewtopic.php?f=25&t=16416
"[665 - DO NOT PUT FUEL IN THIS VEHICLE]"
DarkRaverNL
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1970

Berichtdoor Msg » 01 aug 2013, 21:59

Msg

Berichtdoor Hulzie » 01 aug 2013, 22:11

Mensen, reken je ook mee dat je aan een W123 eigenlijk géén garage kostten hebt? Tenminste ik doe alles zelf, de techtniek is betrouwbaar en eenvoudig.
Ik heb juist een W 124 300 Turbo erbij gekocht, belasting moet ik betalen, voor twee auto's en twee motoren, geen probleem is dat voor mij, wel jammer. Maar garage kostten waren voor mijn Benz tijd de grootste kostten aan een auto, Volvo 960 en Scoprio 2.9 Ghia had ik toen op LPG.

Ander voordeel van de Benz is, ze zijn een eind goedkoper in de verzekering dan de nieuwe auto's.
Mijn twijfel was een 320 CDI van na 2004, of een volledig gerestaureede W 124 6 pitter diesel, en de laatste liep ik deze week tegen aan, die haal ik morgen op.
Groeten Henk.

Hulzie
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1973
Automaat: Nee

Berichtdoor Blauwebenz » 03 aug 2013, 14:29

Goedemiddag,
Even wachten nog maar met verkopen,de strijd tegen de afschaffing vd wegenbelastingvrijstelling is nog maar net losgebarsten.
Ik ben lid van de club vrijstellingoldtimers.nl die hebben inmiddels een topadvocaat in de arm genomen.
Als je wil dan kan je ook lid worden en de strijd mede ondersteunen :contact@vrijstellingoldtimer.nl
succes
Albert
Blauwebenz
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1973
LPG: Ja

Berichtdoor Wietse » 03 aug 2013, 18:18

inderdaad blauweBenz,

Het rammelt aan alle kanten, alleen ze pakken je wel weer ergens anders! ik heb ook 25 betaald aan donatie, want dat zijn de kosten niet.

Maarja, de motivatie om je Benz te onderhouden neemt ook af. Dat zijn allemaal inkomsten/omzet/BTW. etc wat men mist loopt. Zowel voor bedrijfsleven als de schatkist. En veel rijden ermee doe je ook niet met dat ongunstige brandstofverbruik. Moet ik gaan betalen dan is het totaal plaatje te veel, dus ga ik schorsen.
Laatst moest ik even plotseling naar Zuid Frankrijk, lekker een auto gehuurd met airco, Renauld dieseltje. Heb er 1 op 30 meegereden, 90 km per uur ! Met mijn 300TD rij ik 1 op 11 op de snelweg met 90 km.

Dus al met al is het jammer, die onzekerheid.
Wietse
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1981

Berichtdoor Jeroen » 03 aug 2013, 18:25

Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982

Berichtdoor 123-250fan » 03 aug 2013, 20:55

inderdaad die onzekerheid is erg jammer
ze moeten eens stappen zetten daar in den haag in plaats van dat oeverloze gezwam

en als het geld bij die 1% oltimers van alle auto's in NL vandaan moet komen... dan zijn we verkeerd bezig.
poosje stoppen met geld geven aan al die failliete euro landen :sick: ...scheelt al een heel beetje. eerst weer eens voor nederland alles op de rit zien te krijgen.

en duidelijkheid? nee, vooral geen duidelijkheid. voorlopig gaan we met 't hele zooitje eerst effe 2 maanden met vakantie... ofterwijl, in den haag gebeurt weer niet veel de komende tijd.

zo, afwachten maar weer :whistle:
123-250fan
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 250
Bouwjaar: 1965

Berichtdoor Jeroen » 04 aug 2013, 21:53

Vind je dan dat de tweede kamer geen vakantie zou moeten hebben?

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1982

Berichtdoor Luigi » 27 sep 2013, 10:03

Geachte oldtimer fan's.

Ze zijn nog steeds over de wegenbelasting bezig.
Vandaag is er weer een artikel op de website van autoweek verschenen.
http://www.autoweek.nl/nieuws/24946/wee ... -oldtimers
Nu maar afwachten wat er gaat gebeuren.

Groet Luigi
Luigi

Berichtdoor snollie » 27 sep 2013, 20:15

snollie
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1977

Berichtdoor Erka » 10 nov 2013, 16:30

Erka

Berichtdoor Liefhebber1983 » 10 nov 2013, 16:43

Pas op hé er is al één afgeslacht om zijn mening, weten jullie nog?

De vrijheid van het mogen uiten van je mening is een groot goed, alleen betekent dat niet dat je alles zou moeten zeggen. Eerst nadenken en dan zeggen netals je eerst nadenkt voordat je uberhaubt iets doet of juist niet doet.
Liefhebber1983
Gold Boarder
Gold Boarder

Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1969

Berichtdoor Erka » 10 nov 2013, 22:48

Nieuws van Vrijstelling Oldtimer:

Eindelijk beweging in de zaak!
Eerlijk gezegd kan ik het zelf bijna niet geloven, maar na maanden onophoudelijk werk van ons team, lijkt er eindelijk echt beweging in de zaak te komen! In 2009 wisten wij de regeling die youngtimers trof terug te draaien met algemene stemmen in de Tweede Kamer. Toen lagen de zaken wel heel anders, zo stond die maatregel niet in een regeerakkoord en bij die maatregel hadden niet een aantal partijen een akkoord gesloten met het ministerie van financiën. Ook toen was het tot op het allerlaatste moment super spannend, zelfs tot een uur voor de stemming hadden we toen geen enkele zekerheid. We mochten toen bij Bas van Werven en Carlo Brantsen op BNR Nieuwsradio live verslag doen van de stemmingen.

Onjuiste cijfers
Maar er zijn ook duidelijke overeenkomsten. Bij de youngtimer actie ging alles om cijfers, die spelen ook nu weer een cruciale rol. Ook toen bleken de door het ministerie van financiën gehanteerde cijfers onjuist. Eigen onderzoek wees ook toen uit dat de cijfers van financiën niet konden kloppen. Tot op het einde van de actie bleef financiën achter hun cijfers staan, maar de Kamer koos onze kant. Mocht u het interessant vinden, bekijkt u dan vooral dit fragment waarin Johan Remkes (VVD) ongekend hard uithaalt naar de indiener van het amendement.

Betrouwbare overheid
Overigens stond de VVD toen pal achter de oldtimerbezitter, de VVD wilde toen het amendement Cramer (dat de oldtimer vrijstelling bevroor op bouwjaar 1986) volledig schrappen en de vrijstelling blijven laten in gaan na 25 jaar. Vreemd dat diezelfde VVD per 1 januari 2012 via het amendement Van Vliet akkoord ging met een verscherping EN helemaal met de extreme maatregel die nu voorligt! En dan te bedenken dat de PvdA en VVD in hun toelichting op het regeerakkoord met lof spreken over de 'betrouwebare overheid'...

Rol Eerste Kamer
Bij onze vorige actie speelde de Eerste Kamer ook een belangrijke rol. Ook toen was namelijk de kwaliteit van wetgeving in het geding. Dat is met de oldtimers nog veel sterker aan de orde. U kent ons belangrijkste argument inmiddels: dit is de derde maatregel in 4 jaar die dezelfde groep hard treft. Dit zou de Eerste Kamer niet moeten toelaten en alles wijst er inmiddels op dat dit niet zal gebeuren! De Eerste Kamer heeft Weekers eerder dit jaar ook al teruggefloten inzake de pensioenen. Ook dit jaar hebben wij al gesproken met diverse Eerste Kamerleden. Zonder uitzondering zeggen zij dat er wel een heel sterke aanleiding moet zijn om de wet 3 maal in 4 jaar voor dezelfde groep ingrijpend te veranderen. En zoals wij hebben bewezen, is die aanleiding er juist niet!

Spannende week
Komende week wordt spannend. Maandag spreek ik met Helma Nepperus (VVD) en heb ik een afspraak op het ministerie van Financiën. Dinsdag wordt waarschijnlijk gesproken met verschillende Eerste Kamerleden en woensdag staat een afspraak met Wouter Koolmees (D66). Daarnaast zitten er nog verschillende afspraken met Kamerleden in de pijpleiding.

FEHAC
De afgelopen maanden hebben wij goed contact onderhouden met de FEHAC. De FEHAC is blij met al het werk dat wij gedaan hebben. Aangezien het er nu toch echt op begint te lijken dat de oldtimerregeling in de huidge vorm (40 jaar compromis) het niet gaat halen, blijft afstemming met de FEHAC van belang.

Wij geven de strijd niet op voordat de maatregel van tafel is!

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Erka

Berichtdoor Erka » 10 nov 2013, 22:49

nog een ander stukje (misselijkmakende tekst ) van /over de BOVAG :

BOVAG gebruikt klassiekerregeling als wisselgeld voor eigen doelstelling
Gepubliceerd 6 november, 2013 | Door Erik van Putten
De BOVAG heeft in de afgelopen dagen voor zijn beurt gesproken. Momenteel voert de belangenorganisatie- mede verantwoordelijk voor het 40-jaar compromis voor oldtimers- actie tegen de verhogingen van onder meer de brandstofaccijnzen. Dat probeert men op ludieke wijze te doen, door plastic koeien in politieke tuinen te plaatsen en verkleed in koeienpakken de regeringsgebouwen te bestormen. Die acties zijn nauwelijks serieus te nemen, terwijl de doelstelling om tot het terugdraaien van accijnsverhogingen toch een heel serieuze is. Nog veel storender is het gegeven dat de BOVAG in de argumentatie voor accijnsverlaging nu voor de zoveelste keer de voorgenomen klassiekerregeling er bij haalt om doelstellingen te bereiken.

Opspraak
Vorige maand plaatsten wij al nadrukkelijk onze vraagtekens bij de uitspraken van BOVAG-woordvoerder Tom Huyskens. Die wist te melden dat de foutieve oldtimerimportcijfers -waar Staatssecretaris Weekers de Kamer op trakteerde- helemaal niet terzake deden voor besluitvorming. Die woorden werden ‘s middags gelogenstraft door het gezicht van het Ministerie van Financien. Ondertussen werd steeds meer duidelijk welke gevolgen de voorgenomen accijnsverhogingen voor de Nederlandse economie- met name die in de grensstreek-hebben. Daar publiceerde de BOVAG een goed onderbouwd rapport over. Maar vervolgens ging het weer mis. Koos Burgman- BOVAG voorzitter- vertelde in de TROS Autoshow van 26 oktober dat er op landelijk niveau massaal actie gevoerd zou worden, maar weigerde vervolgens aan presentator Henri Stolwijk te vertellen wat er zou gaan gebeuren. Het vervolg kent u inmiddels.

Onder meer deze plastic melkkoeien vormden een onderdeel van het BOVAG protest tegen de accijnsverhoging. Oordeelt u zelf?
Onder meer deze plastic melkkoeien vormden een onderdeel van het BOVAG protest tegen de accijnsverhoging. Oordeelt u zelf?
Niet serieus
De “melkkoeacties” kunnen niet serieus worden genomen. Verwerpelijker is dat de BOVAG het 40-jaar compromis keer op keer als voldongen feit presenteert. Dat is belachelijk, want niets is minder waar. Daar trekt de BOVAG zich niets van aan. Het gevolg is dat men de achterban en andere lezers van foutieve informatie voorzien. Dat gebeurt keer op keer. Eerst trok men in de Utrechtse milieuzoneproblematiek van leer door te stellen dat de Domstedelijke keuze zinloos was “omdat de oude diesels vanwege het afschaffen van de MRB-vrijstelling vanzelf wel uit de stad zouden verdwijnen”. En aan het begin van deze week trok de BOVAG- op de tweede maandag waarop het Belastingplan 2014 werd behandeld- opnieuw de stoute klassiekerschoenen aan.

Bedenkelijk staaltje politiek
De BOVAG kwam op maandag 4 november 2013 namelijk met het nieuws naar buiten, waarin men verklaarde dekking gevonden te hebben voor de zo vurig gewenste annulering van de accijnsverhoging. De BOVAG meldde namelijk dat de provincies een “Sinterklaascadeautje van €150,– miljoen” ontvangen. Dat komt omdat er meer auto’s belastingvrij rondrijden dan waar oorspronkelijk vanuit werd gegaan. Uit die categorie (VW Polo TDI Bluemotion, Skoda Fabia Greenline, Renault Twingo DCI) komt een opbrengst van €95,– miljoen binnen. En de andere €55,– miljoen? Die gaat richting provincies omdat- u raadt het al- de vrijstelling op oldtimers in de huidige vorm wordt afgeschaft. De BOVAG is met name verbaasd over de opbrengsten die richting provincie vloeien, terwijl ze bedoeld zijn om de gaten in de Rijksbegroting te dichten. Daarom vindt men bij monde van Koos Burgman dat die gelden naar de automobilist terug moeten vloeien. De BOVAG spreekt daarmee voor zijn beurt. Er staat niets vast. En daarbij: de onwaarschijnlijke afschaffing van de MRB-vrijstelling voor oldtimers KOST honderden miljoenen.

Verkeerd en schadelijk uitgangspunt
De BOVAG wil politiek Den Haag het laatste zetje geven om het mede door hen veroorzaakte 40-jaar compromis- definitief wettelijk te laten bekrachtigen. En daarom zet men de MRB-vrijstelling voor oldtimers als wisselgeld in. Het is een verkeerd uitgangspunt, dat veel weg heeft van een dolksteek in de rug van Vrijstellingoldtimer.nl. De club van Wouter van Embden is namelijk al maanden bezig met een constructieve, fanatieke -maar fatsoenlijke- en goed onderbouwde lobby. Die leidt naar alle waarschijnlijkheid tot de verwijdering van het 40-jaar compromis uit het Belastingplan 2014. Zolang de BOVAG echter het mede door haar zelf uitonderhandelde voorjaarsakkoord uitdraagt als vaststaand feit, zal de verkeerde beeldvorming onder de achterban niet veranderen. Met een alleen maar groter wordend schadelijk effect voor de oldtimerbranche als gevolg.

bron en plaatjes : http://www.amklassiek.nl/bovag-klassiek ... 013/11/06/
Erka

Berichtdoor Erka » 12 nov 2013, 00:54

Update Vrijstelling Oldtimer

Vandaag waren Arjan en ik in Den Haag. Wij hadden een afspraak met Helma Nepperus (Tweede Kamerlid VVD). Voor het eerst lukt het om iets beweging in de VVD te krijgen. Echter, er zijn nog geen concrete afspraken gemaakt.

Daarna hadden wij een afspraak op het Ministerie van Financiën. Wij hebben daar onze bezwaren toegelicht en uitleg gegeven over ons dossier. Zij bestuderen onze gegevens en komen daar op terug. Wij verlieten het Ministerie met een goed gevoel.

Vervolgens hebben wij met diverse fracties in de Tweede Kamer gebeld. Daaruit werd duidelijk dat wij geen enkele zekerheid hebben over het verdere verloop. Sterker nog, wij hebben in de Tweede Kamer nog geen Kamerlid gevonden die bereid is om een reparatie-amendement (wetswijzigingsvoorstel) in te dienen. Daarom zullen wij ook morgen weer in Den Haag zijn om ons uiterste best te doen verdere steun te krijgen. Zo spreken wij morgen Wouter Koolmees (Tweede Kamerlid D66). Hij is de financieel woordvoerder voor D66 en heeft gewerkt bij het Ministerie van Financiën en kan dus als geen ander de voorliggende maatregel beoordelen.

Wij gaan gewoon door! En als de Tweede Kamer het niet repareert dan zullen wij alles op alles zetten de Eerste Kamer dit plan te laten blokkeren.

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Erka

Berichtdoor Erka » 12 nov 2013, 00:55

Wouter van Embden
Vandaag gehoord dat de PvdA ons niet wil ontvangen, hieronder de mail die ik naar alle leden van de PvdA gestuurd heb:

----------------------------------------------------------------------------
Geachte leden van de PvdA fractie,

Op 8 oktober jongstleden boden wij onze petitie inzake oldtimers (zie bijlage) aan de Tweede Kamercommissie Financiën aan. Wij spraken toen ook leden van uw fractie en kregen de toezegging tot een nader gesprek. Vandaag kreeg ik van een medewerker van de PvdA te horen dat men ons niet wil ontvangen.

Deze opstelling bevreemdt ons ten zeerste. Wij hebben aangetoond dat de maatregel niet nodig is, geen geld opbrengt en grote aantallen hobbyisten hard treft (zie onze samenvatting van 1 pagina op pagina 4). Maar vooral is dit de derde maatregel in vier jaar die dezelfde groep mensen treft!

Inmiddels hebben wij de fracties van vrijwel alle partijen gesproken in de Tweede Kamer, zo spraken wij vandaag nog met Helma Nepperus. Natuurlijk hoeven wij het niet geheel eens te zijn of worden met elkaar, maar stelt u zich alstublieft open voor een gesprek, zoals toegezegd ten tijde van het aanbieden van de petitie.

Wij vertegenwoordigen 30.000 hard getroffen hobbyisten die vrijwel allemaal een andere auto hebben voor dagelijks gebruik waarvoor ze gewoon MRB betalen.

Ik roep u met klem op het gesprek met ons wel aan te gaan, bij voorkeur dinsdag voor de start van de behandeling van het belastingplan in de Tweede Kamer. Dinsdag 12 november om 16:00 heb ik een afspraak met Wouter Koolmees in Den Haag, daarvoor en daarna ben ik graag bereid en in de gelegenheid om met u in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden
Stichting Autobelangen
Erka

Berichtdoor Erka » 12 nov 2013, 15:55

PvdA ( Partij van de Afpakkerij )
Blijkt toch in gesprek te gaan met Wouter en zijn clubje...
Erka

Berichtdoor Mattheu » 12 nov 2013, 17:56

opdoeken die pvda
en bovag mogen ze van mij afschaffen,zijn alleen maar zakkenvullers
we zullen doorgaan zet hem op wouter
Mattheu
Senior Boarder
Senior Boarder

Type wagen: 230CE
Bouwjaar: 1969

VorigeVolgende

Keer terug naar Van alles en nog wat....