Hoi.
Ik ben een afgekeurde service monteur van landbouwtechniek van 45 jaar oud.
Ik heb meerdere voertuigen van uiteenlopende allure , een DAF marathon 1974, een Landrover Marchal series II uit 1968, Volvo480ES turbo 1988, volvo850T51993, en een john deere 60 uit 1954
Alweer een tijdje geleden de W123 van Vader uit de schuur gehaald. Sindsdien eigenlijk wel te veel issue's gehad, waaronder heel veel lassen ( luchtdrogerkorrels omgevallen ) een motor die op was, en een andere die net niet vastliep. Deze heb ik zelf gereviseerd, door cilindervoering 2 te vernieuwen, een andere zuiger te plaatsen en een andere kop.
er zijn nog wat hinderlijke kwalen . het gloeien loopt niet goed ( te kort).. de temperatuurmeter doet het niet ( verband met gloeien ? ) brommen bij laag toeren ( rubberblokken ? ) een tikkend "pong"geluid in een schokbreker , en dat nog los van het vele roesten van binnenuit ( had ooit 100 meter weide afrastering meegenomen.. krassen zijn pas laat overgespoten.. )
Een hele lijdensweg zou je zeggen, zelfs voor een oldtimerliefhebber.
maar de auto heeft emotionele waarde. hij was van mijn vader, die alweer 17 jaar overleden is. Ik heb er ook veel jeugdherinneringen over. Vanwege de ongevalsschade met de afrastering en de kapotte grille heette ze voor mij en mijn vrienden toendertijd "bertha" het was immers geen Mercedes meer, en mijn beste vriendin
Maar wie wat bewaard heeft wat ( uitgestelde en verzamelde ellende haha ) Ze is metallic bruin en vanwege het invoeren uit Duitsland in 1977 een lichtblauw kenteken..( ipv zwart/donkerblauw) Dat zie je nergens meer ..
Maar hoeveel ellende ook, ik hou van haar
J