Het is nu 25 nov 2024, 04:04
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door Erik.Kieftenburg » 15 nov 2013, 16:05
Goedendag,
Ik heb regelmatig water in de achterbak van onze sedan W123...het lekt bij het scharnier van de kofferbak naar binnen...Eerst achterlicht er opnieuw ingezet dat lekt niet meer met nieuwe rubber en een beetje ramenkit...
Hoe moet het rubber aansluiten tegen de raamlijst chassis van het achteraam..Als ik de buitenste afdichtende rubber oplicht dan sluit het rubber aan de bovenkant aan en aan de zijkanten zie ik een ruimte van enkele MM....Water wat onder dat afdicht flapje wat op de chassisrand afsluit lekt loop naar diepste punt en is onderkant raam...zit het rubber van het raam niet goed...Moet dit afdoende zijn? Raam er opnieuw in is het vervuiling..Is het rubber gekrompen?
Word niet blij van die lekkeage..
-
Erik.Kieftenburg
- Senior Boarder
-
- Berichten: 132
- Geregistreerd: 09 okt 2012, 14:33
- Woonplaats: Hoorn (NH)
- Roepnaam:
- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1972
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Roy Lubbers » 15 nov 2013, 22:57
Als het links is, ga eens op de kop in de kofferbak en kijk naar boven, er zit daar blijkbaar af fabriek een gaatje in de raamsponning, om verf af te voeren nadat de carrosserie in het verfbad is geweest.
Ik heb er ook een roestplek zitten. Gaat volgend jaar wat aan gedaan worden (hoop ik
)
-
Roy Lubbers
- Gold Boarder
-
- Berichten: 371
- Geregistreerd: 03 sep 2011, 20:13
- Woonplaats: Enschede
- Roepnaam:
- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1984
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Maikel » 15 nov 2013, 23:26
hoi
ik zou allebei kitten zowel rand waar het raam in het rubber valt ,als rubber om sponning.
Dan ben ben je waarschijnlijk van het water af. Ik heb zo'n tube ruitenkit van m3 ,geweldig spul, blijft flexibel en plakkerig.
Ik heb net het voorraam een stukje moeten kitten, daar kwam water binnen in het hoekje links onder. Na het kitten is het waterdicht.
gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
-
Maikel
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 1915
- Geregistreerd: 06 sep 2009, 20:49
- Roepnaam:
- Type wagen: 200T
- Bouwjaar: 1982
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
-
door Jurriaan Balhuizen » 16 nov 2013, 11:20
Ik had hetzelfde probleem, bij mij opgelost door Leo Kemmer (Mercedes tovenaar uit Amsterdam).
Hij wees mij ook op die gaatjes die eigenlijk dichtgemaakt moeten worden; had de spuiter niet gedaan bij vervangen van het raamrubber. Leo heeft het gekit en hij kit alleen tussen het rubber en het raam, niet tussen rubber en carrosserie.
Hartelijke groet, Jurriaan
-
Jurriaan Balhuizen
- Expert Boarder
-
- Berichten: 162
- Geregistreerd: 23 jan 2011, 11:20
- Woonplaats: Amsterdam
- Roepnaam:
- Type wagen: 200
- Bouwjaar: 1970
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
door Bob » 16 nov 2013, 12:58
Klopt, als een raamrubber lekt dan is dit omdat bij een achterover liggend raam de ruimte tussen het rubber en het raam volloopt.
Als het goed is kan dat niet door de pees die het rubber afsluitend tegen het raam drukt
Als dat niet meer het geval is dan loopt het water onder het glas langs en komt het aan de binnenzijde veer omhoog (communicerende vaten) .
Alleen door het achterover liggen is de bovenkant v/h rubber binnen altijd lager dan buiten....... dus het loopt eruit.
Maw kitten (transparante silicone kit, bv) aan de buitenkant tussen rubber en ruit verhelpt dit. (Als je geen nieuw rubber met een stijve pees wilt)
Gr. Bob
-
Bob
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 758
- Geregistreerd: 10 nov 2007, 18:32
- Roepnaam:
- Type wagen: 230TE
- Bouwjaar: 1973
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten