[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Hebbes!!! : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 08:30

Hebbes!!!

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Hebbes!!!

Berichtdoor nik » 27 aug 2006, 21:29

Ja hoor, eindelijk staat ie dan voor de deur.
Vrijdag mijn eerste Benz 230E uit '81 opgehaald en gelijk even een stukje wezen cruisen. :woohoo:
Het weekend de auto gelijk al even onder handen genomen, en opzoek gegaan naar gebreken die ik bij de proefrit over het hoofd heb gezien. Toch nog een klein roestplek gevonden:unsure: , ik ga daar van de winter maar even mee aan de gang.

Ook heb ik een kleine lekkage ondekt, de regelateur die de hoeveelheid warmte in de auto regelt. Zit net naast de accu. Er loopt daar wat koelvloeistof uit, wat weer op het spruitstuk valt, wat rook veroorzaakt. Ik denk dat ik er eerst maar even een pil in gooi, misschien dat de lekkage stop. Smeert gelijk mijn pomp lekker door. Als dit alles niet helpt moet ik maar even een nieuwe regelateur bestellen.

Weet iemand hoe de koplamp wissers werken, ik krijg er geen beweging in. Gaat dat automatische of moet ik ergens een knop indrukken:huh: ? Ik heb geen idee.

Zal volgende week ff foto's maken.

Groeten Nieky Dekker.
nik

Antwoord:Hebbes!!!

Berichtdoor Scheepsbouwer » 27 aug 2006, 21:40

Hoi Niek,

Gefeliciteerd met je aanwinst, veel plezier ermee. Ook bij mijn auto heb ik gisteren een nare roestplek gevonden die ik voor de koop gemist heb. Dat was even schrikken, maar ik besef dat het ook de laatste niet zal zijn. Kwootwiebren: komt ook wel weer goed.

De koplampwissers werken volgens de handleiding tegelijk met de voorruitsproeiers (combi-schakelaar indrukken), maar alleen wanneer de verlichting is ingeschakeld.

Groet,
Coen
Scheepsbouwer

Berichtdoor Wiebren240D » 28 aug 2006, 10:52

hallo nik

nee geen pil in de moter gooien verstopt je radiateur van die regelkraan is toch van plastic als ik jou was deed ik hem gewoon vervangen want als die dingen eenmaal lek zijn lekken ze bijn altijg krijg je echt niet dicht met een pil

groeten Wiebren Nieuwenhuis tel 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor radjin » 28 aug 2006, 12:17

Wiebren heeft gelijk, een pil werkt alleen bij vrouwen:laugh: .

Radjin:woohoo:
radjin

Berichtdoor nik » 28 aug 2006, 17:53

Hallo,

Dan denk ik dat ik toch maar even voor een nieuw onderdeel ga kijken. Bel morgen wel ff naar de Mercedes garage in L'waren. Ik weet niet wat het gaat kosten, maar ik denk dat het wel meevalt. Het ziet er in iedergeval net al te duur uit.

Nieky.
nik

Berichtdoor Wiebren240D » 28 aug 2006, 23:53

hallo Nieky

dus je woont in friesland als je nu in de buurt van JISTRUM woont rij dan even bij Wiebe de Jong langs heeft hem denk ik wel liggen staan een aantal W123,s voor de sloop en nu zijn telnr is 0512471690
veel suc6

groeten Wiebren Nieuwenhuis tel 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor janbenz1 » 29 aug 2006, 12:14

He Wiebren,

Hast to ek een adres fan die de Jong?
Dan kinne Wy der ek ris hinne.
As in noemer om te skiljen?

(vertaling):P :P :woohoo:
He Wiebren,

Weet je het adres van die de jong?
Kunnen wij er ook eens heen.
Of een telefoonnummer?

Groetnis fan Jan, Út Drachten.B)

O.O. sorry, het telefoonnummer staat er bij.:blush:<br><br>Bericht gewijzigd door: janbenz1, op: 2006/08/29 12:17
janbenz1

Berichtdoor Wiebren240D » 30 aug 2006, 19:17

no goeie jan

eerst mar even leze tink ja wer wenet hij ik rie der sa hinne jer moat ik efkes siekje wot van strite hij wenet it is even bouten Jistrum maar skillje mar even hij is joen hast oltid wol thus

groetnis van Wiebren tel 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor nik » 30 aug 2006, 21:34

Hallo Wiebren,

Jazeker kom ik uit Friesland, Harlingen!!!
Ik heb het onderdeel al besteld in L'waren bij Wensink. €36,- ex. Is de wereld ook niet, en gelijk nieuw en orgineel. Dus dat onderdeel kan ik vrijdag ophalen.
Ik ben helaas ook een nieuw stukje uitlaat nodig, het eerste stuk achter het spruitstuk zo te horen. Ik heb vanavond nog niet onder de auto gehangen om precies te zien waar het weg komt. Zal ik vrijdag ook gelijk maar even doen.
Misschien heeft de beste man in JISTRUM nog zo'n stukje uitlaat liggen. Ik zal hem ff bellen als ik precies weet om welk stuk het gaat.

Nog bedankt voor het nummer.

Gr. Nieky Dekker ut Harns.
nik

Berichtdoor radjin » 30 aug 2006, 22:49

Zitten wij op een buitenlandse site van W123.Ik begrijp in elk geval er niets.(zonder vertaling):laugh:

Radjin;)<br><br>Bericht gewijzigd door: radjin, op: 2006/08/30 22:51
radjin

Berichtdoor MarceldB » 30 aug 2006, 23:28

Als mijn dochtertje van 2 iets gaat tikken, komt er hetzelfde uit :laugh: :woohoo:
MarceldB

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto