Beste allemaal,
Een tijd geleden sinds mijn laatste bezoek hier maar als nomades zijn wij de afgelopen 1,5 jaar permanent op reis geweest door zuid europa. (met zowel de 406D Camperbus en de W123). (een reisverhaal volgt nog op het reisforum!) maar twijfel nu even of we onze W123 wel mee moeten nemen naar de sneeuw.
wij werken en wonen in het buitenland. De W123 (we noemen hem Franz) hebben we nu ruim 2 jaar in ons bezit en heeft sindsdien als dagelijkse auto gediend; half jaar woon-werk verkeer, 8 maanden stil gestaan maar 'warm' gehouden en af en toe in gereden en sinds februari dit jaar weer dagelijks gebruikt incl grote reis naar spanje afgelopen zomer. Zeer goede staat van bodem, wielkasten en motorisch perfect in orde.
Nu hebben we voor dit winterseizoen echter de vraag gekregen om een skichalet te gaan runnen in frankrijk/ oostenrijk of italie en het hebben van vervoer is wel een voorwaarde! Gezien de W123 onze enige auto is en budgettair niet echt geld hebben voor een goedkope kleine andere wil ik even jullie mening vragen... Hoe krijgen we Franz zo goed mogelijk de sneeuw in en door? Wat kan ik doen tegen vocht, roest, bevriezing etc? Met de kou heeftie soms wat moeite met starten dus mogelijk moet dit iets afgesteld worden voor nog kouder weer? Hebben jullie tips mbt welke winterbanden?
Alle tips en adviezen zijn welkom!! Het vertrek zou halverwege december al moeten plaatsvinden dus haast is wel geboden
Groet, Elske