door Robin-H » 20 okt 2013, 23:53
Bedankt JeePee! Ik heb de complete grill gedemonteerd, die zit met 6! bouten vast aan de motorkap. Twee daarvan zijn wat lastig te zien, die zitten helemaal verzonken in de binnenkant van de motorkap. Vervolgens alles gedemonteerd van de grill (behalve de grote ster, die kan blijven zitten). Het plastic rooster verwijderd, oude strippen eraf geschoven. Rooster met korrel 1000 licht opgeschuurd (nat) en gespoten met donkergrijze (antraciet) verf. Je kunt m zo donker maken als dat je zelf wilt, houd er echter rekening mee dat het er lichter uit zal zien als op de dop van de fles. Het lijkt wel alsof het plastic heel veel absorbeert. Enfin, het resultaat is eigenlijk perfect vind ik zelf, had het iets donkerder verwacht, maar zo is het eigenlijk lekker origineel met een wat blauwige tint erin. Je kunt ook een nieuwe kopen bij de dealer (~€50). Ik heb er in ieder geval 2 spuitbussen voor nodig gehad (400 ML P/s). Maar goed, dat kan ook mijn onkunde zijn. Het zit er nu in ieder geval lekker dik op.
De aluminium stripjes en MB-embleem kun je bij de dealer halen, nadeel van de stripjes is, dat ze voor de W116 zijn en dat je ze dus op maat moet slijpen/zagen. Ook hier opletten, niet alle strippen zijn even lang. 6 horizontale + 1 verticale was ook iets van €50 dacht ik.
Succes!