Hoi W123 liefhebbers. Ik weet het, het hoort hier niet echt thuis maar toch lijkt de /8 erg op de W123 en het lijkt me leuk om dat hier een beetje bij te houden. De W114 forums (2) zijn zo dood als wat en ongezellig.
Ik heb gisteren een W115 200D gekocht. Al meer dan 10 jaar rijd ik in klassieke Mercedessen en vooralsnog zijn dat allemaal W123's. Dit is dus mijn eerste /8!
Ik ben op zoek gegaan naar een W115 met automaat omdat ik echt niet wil schakelen. Mercedes hoort met automaat vind ik.
In korte tijd had ik een prachtige vondst gedaan! Vorige week stuitte ik op een W115 met stuurversnelling. Een automaat aan het stuur en dus lekker de ruimte in de middenconsole.
Gisteren dus op weg naar deze W115 met de trein, hij stond namelijk een heel eind Duitsland in. Na de hele dag treinen kwam ik aldaar om de W115 an zu schauen. Hij stond er prachtig bij, een eerlijke originele W115 met smetteloos interieur en alles in originele staat. Het 200D blok zoemt nog zoals hij ooit nieuw is afgeleverd.
De man was vol trots meteen begonnen aan het verhaal achter deze Mercedes en dat hij het jammer vond dat ie hem weg moest doen.
De oorspronkelijke eigenaresse van 1930 heeft de auto 5 jaar geleden van de hand moeten doen omdat ze te oud was om er nog mee te rijden. De auto heeft al die tijd in het dorp gereden waar deze man waar ik hem van kocht ook woonde. Hij had haar gevraagd als ze de auto ooit weg zou doen of zij hem dan wilde bellen en zo geschiedde 5 jaar geleden dus. Hij had vroeger zelf ook een W115 gehad en wilde dat ooit zelf nog eens hebben.
Nu was het tijd om de W115 weg te doen omdat hij een oud BMWtje ging kopen en garage ruimte te kort kwam.
De auto is dus bij hem alleen gebruikt voor plezier ritjes en goed verzorgd. Als klassieker liefhebber doet hij dus ook wel eens iets weg en aangezien hij liever die BMW wilde moest de W115 wijken. Prima idee! Dan kan ik hem namelijk kopen.
De W115 heeft 173000km gelopen en is volledig gedocumenteerd, van begin tot eind. Er zijn 3 originele sleutels en datakaart en Fahrzeugbrief zitten er ook bij, evenals de originele handleiding.
Eigenlijk is deze vrouw niet de allereerste eigenaar..
De W115 was eerst in het bezit van de heer Michler, van 1921. Die werkte bij Mercedes, evenals de man van deze vrouw. Beide hadden ze hun W115 nieuw gekocht, en na een jaar geruild omdat deze vrouw ook haar rijbewijs had gehaald en liever een automaat wilde. De slechts 1 jaar oude W115's werden geruild en tot 5 jaar terug is ie dus altijd bij die vrouw gebleven.
Aan de buitenkant zijn er wel wat plekjes te vinden, hij is bij de dorpels eens hersteld en achter bij de wielkasten. Het werk verdient niet de schoonheidsprijs maar het kan er mee door. Ik ga het eens kritisch bekijken en bepaal dan of ik het nog even zo laat of toch aan ga pakken.
De terugrit naar huis was erg leuk. Zo'n W115 zit echt ontzettend goed, op de top rijden van 140km/h op de klok is prima te doen maar aardig wat herrie
Met zo'n 120km/h was de rit in niet al te lange tijd geklaard. Hij rijdt echt overheerlijk.
Om een uur of half 1 was ik weer thuis, en keek tevreden naar de /8. Hij ziet er echt leuk uit, en dat geel staat hem goed.
Een fijne auto waar ik zo snel mogelijk weer in wil ga sturen. Morgen naar de RDW en dan de platen aanvragen!
Ik heb nu al weer zin om er mee te rijden
- photo(4).JPG (829.28 KiB)
De eerste foto, onderweg naar huis van Ottersheim.
- IMG_7528.jpg (783.35 KiB)
Jurgen