hi Hans, ik ben het ook wel met je eens in grote lijnen...
echter de mensen die puur om het geld de MB's reden hebben ze allang van de hand gedaan,
die kwamen en komen niet op deze forums, ga daar maar vanuit, en ook al geloof je me niet, doe toch maar.
Wat absoluut waar is is dat de belastingdruk in nederland zo hoog is dat mensen gaan zoeken..
Wat helaas ook waar is, is dat de belastingen alleen maar zullen stijgen,omlaag is niet echt mogelijk.
Het is voor onze politici een tweede natuur geworden altijd alleen maar meer en vaker belasting te heffen.
Dat er geen enkel verband is tussen gebruik, vervuiling, kosten, afgelegde kilometers, verworven vrijstelling,
dat boeit allemaal niet. Het gaat met de botte bijl. Duitsers werken met euro 1t/m 6, kaltlaufreglers, oxi kats, filters, roetfilters, ook de binnensteden zijn daar geregeld met de groene of gele of rode stickers.
Umweltzones..je kan veel zeggen over de Duitsers maar er zit tenminste wel een idee achter en ze hebben visie.
Nederland niet, geen enkele echte visie, geen intelligentie, puur geld binnenharken.
Er is onderscheid tussen benzine, diesel en LPG en gewicht. That's it.
Denk eens na, hoeveel liefhebbers met meerdere auto's wonen in de binnensteden? Daar waar zoveel om te doen is geweest mbt vervuiling in NL.Met meerdere graag roestende auto's? Die zijn er niet zo veel want ze zouden zich blauw betalen aan parkeer/garage kosten. De meeste liefhebbers met meerdere auto's wonen niet in de binnensteden.
Dat zijn mensen die aan de randen van steden of op het platteland /dorpen zitten. Die zouden helemaal niet zoveel last hebben van umweltzones, want ze hoeven niet zo nodig met hun 300D naar werk/de supermarkt elke dag..
Want je kan veel zeggen maar elke dag met je oldtimer naar je werk gaan en elk wissewasje ermee doen, is vandaag de dag heel erg slecht te verkopen, en ik vraag me af of je dat moet willen.
De mensen die zich echt genaaid voelen, ga daar maar nou eens vanuit, dat zijn de echte liefhebbers.
In Nederland gaat het ook erom om het braafste jongetje in de EU zijn qua huishoudboekje. En dat is nu kloppend door ministers als Weekers die zich rijk rekenen. Die inkomsten gaan nooit in real life binnenkomen. Als het geld op papier maar opgehaald wordt, want in de praktijk zie ik het niet gebeuren dat mensen die echt voor de hobby de wagens hebben ( en bedenk er zijn ca 100.000 eigenaren van oldtimers in nederland en ca 300.0000 oldtimers dus dat zijn er echt nogal wat) voor meerdere diesel of LPG wagens wagens dus al snel 2500- 5500+euro gaan neerleggen. Voor een hobby, iets waar je vrijwillig vanaf kunt zien. Dat is noodlottig onverstand van een zot.
P.S. En ik ga niet zeggen dat het bij 'jullie' allemaal beter is, dat is weer teveel eer