[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Tips voor verkoop naar Duitsland : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 08:19

Tips voor verkoop naar Duitsland

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Tips voor verkoop naar Duitsland

Berichtdoor Rein in Trondheim » 18 dec 2013, 21:23

Ik weet niet of dit gepast is, anders kan ik t wel weer weghalen,maar als er mensen van plan zijn hun auto s naar duitsland te verkpen zijn er een aantal dingen om aan te denken :
Is je auto geimporteerd UIT Duitsland,vooral na 2008, is dat erg goed om te vermelden,omdat dan de invoerprocedure veel goedkoper en simpeler wrdt,omdat de auto dan geen zogenaamde vollabnahme hoeft te ondergaan. vooral ook vermelden als je nog bewijsstukken daarvan hebt (briefcopie e.d.)
Om in Duitsland ook maar iets te kunnen met een W123 moet t verder of een benzine met een geregelde katalisator (gkat) of een auto die in aanmerking komt voor een oldtimer kenteken.
G Kat zal in de praktijk alleen in uit duitsland afkomstige auto s zitten,erg belangrijk voor de nieuwe eigenaar is dat dat ook in de papieren is vermelden,of kopien van papieren omdat in Nederland bij invoer de buitenlandse papieren worden ingenomen.
Om in Duitsland in aanmerking te komen voor een oldtimer kenteken moet een auto minstens 30 jaar oud, in goede technische en optische (daar valt mijn eigen auto helaas al af)staat zijn en de auto moet ORIGINEEL zijn. Sierdelen uit de tijd van de auto zijn mischien toegestaan, het extra hout wat er soms bijgeplakt wordt weet ik niet en gasinstallaties beslist NIET. Ook bijvoorbeeld een W124 Dieselmotor in een W123 wordt niet goedgekeurd.
Nederlandse APK is niet relevant in Duitsland maar als een auto nog minstens twee weken APK heeft kan ie weg op exportplaten, wat voor de koper makkelijker is en je kunt zelf de auto vrij waren.
Kortom, altijd vermelden dat je auto duits is geweest met bewijsstukken , ook eventuele katalisators ook noemen ,als ze er tenminste nog onder zitten.
hoop dat iemand hier iets aan heeft en ik heb t allemaalook niet bedacht,
Rein in Tübingen
Rein in Trondheim
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1972
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: tips voor verkoop naar Duitsland

Berichtdoor Wim123 » 19 dec 2013, 11:08

Rein,
Bedankt voor de tip. Ik wil mijn 200 op benzine gaan verkopen. :sad Deze is ingevoerd in 2009.
Nu wil ik hem op autoscout24.nl zetten....of moet ik hem op autoscout24.de gaan zetten. Wat denk jij? Wat is het beste.
Wim123

Re: Tips voor verkoop naar Duitsland

Berichtdoor Rein in Trondheim » 19 dec 2013, 12:47

ik kijk zelf veel op mobile.de, maar een benzine, zou je die niet nog gewoon houden. Die 120 euro zijn wel op te brengen en zelfs als je m kwijt wil, is de markt wat stabieler als je even wacht. Benzines blijven denk ik wel gewild, als alle ex dieselrijders weer heimwee krijgen. Anders biedt je m ook hier op de site aan.
Rein in Trondheim
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1972
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto