[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Kosten die kroonkurken zo duur? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 06:38

Kosten die kroonkurken zo duur?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Kosten die kroonkurken zo duur?

Berichtdoor janbenz1 » 28 jul 2006, 15:55

Ik had vanmorgen een nutteloos gevoel,:unsure: en dacht laat mij eens iets nuttigs gaan doen en bij een W123 handelaar gaan kijken.
Ik had nl. afgelopen week een stuk of 7 MBW123,s buiten zien staan bij een bedrijf in Surhuisterveen.
Er stond ook een hele mooi 300TDT bij en daar had ik wel oog voor.
Maar deze was niet te koop. die houd ik lekker zelf zei de man.:sick: :angry: :( :S

Maar dat was dan niet anders dus ik bekijk ook even de andere auto's, heus netjes materiaal hoor.
Zegt de man ze komen allemaal uit Duitsland, ik geef aan dat uit die landen, Duitsland, Zwitserland, oostenrijk, dat daar toch de meeste mooisten vandaan komen.;)

Daarom zegt de man die staan hier en nergens anders.
Dan begint het mij al te jeuken,:sick: maar weet me te beheersen en zeg je komt ze heus wel tegen maar je moet er tegenaan lopen.:P

Heeft hij daar een paar Kroonkurkvelgen staan, netjes overnieuw gespoten, helemaal niks mis mee.
Ik vraag (uit nieuwschierigheid) wat deze moeten kosten, passen mooi onder mijn auto vul ik hierop aan.
De man ziet waarschijnlijk zijn kans, en denkt "een Liefhebber"€ € € € , hij zegt zonder blikken en blozen €800,00 ik heb ze voor €600,00 ingekocht en toen laten opknappen.:blink: :blink: :blink: :blink:

Ik snakte naar adem, "en na een kikker te hebben weggehoest" heb ik hem toen maar gezegd dat hij deze beter heel hoog aan de wand kon hangen , misschien dat ze over 20 jaar wel op die prijs zouden komen.:whistle: :P :P

Ik heb even naar m'n stalen velgjes met doppen geken, en zei ik vindt jullie veeeeeel mooier dan die andere velgjes.:laugh: :lol: :woohoo:
Ben toen weer in m'n oude vertrouwde Benz gestapt en rustig naar huis gereden, en dacht heb ik mijn tijd tenminste weer nuttig beteed.;) ;)

Wat heb je dan weer een mooie ouwe dag!
:dry: :woohoo: :silly: :P

Groetnis fan het skûtsje fan Drachten. Jan.B)<br><br>Bericht gewijzigd door: janbenz1, op: 2006/07/28 15:57
janbenz1

Antwoord:Kosten die kroonkurken zo duur?

Berichtdoor Rob Holewijn » 28 jul 2006, 16:02

Ik heb er nog wel 4 liggen moeten wel opgeknapt worden.
Voor 150 euro zijn ze van jouw.
Rob Holewijn

Berichtdoor Pieter » 28 jul 2006, 16:09

die kroonkurkvelgen zijn ook echt niet zo mooi als wieldoppen in je eigen kleur...

trouwens, zitten die kroonkurken eigenlijk standaard op een coupé? (Ik zie nooit een coupé met wieldoppen)

mooi verhaal Jan!

groet,
Pieter
Pieter

Berichtdoor Lode » 28 jul 2006, 17:29

Nee hoor, ook de coupe had standaard stalen velgen en wieldoppen. De mijne in ieder geval wel. Ik dacht dat het de 280C was en dan nog vanaf een bepaalde serie (serie 3??) die standaard kronkurken had.
Lode

Berichtdoor wil240td » 28 jul 2006, 17:58

bel deze jonge ff

wil240td

Berichtdoor superW123 » 28 jul 2006, 23:20

mijn coupé heeft ook stalen velgen met doppen in kleur, veel mooier dan die barockvelgen vind ik
superW123

Berichtdoor jcruit » 29 jul 2006, 09:58

Mooi verhaal Jan, boeven zijn het! Maar ja, sommige mensen weten nu eenmaal alles beter. Heb je al wel eens gekeken bij Friesland Classic Cars? Ben een keer voor een 'keiharde' 300TD naar het hoge noorden gereden (en dat is voor mij best een stukkie), om een rotte bak aan te treffen. Moet wel zeggen dat zijn prijzen op een totaal ander (lager) niveau liggen!

Ook heb ik weleens een mooie diesel station op twee verschillende sites gezien: eerste met een half miljoen op de klok (eerlijk dus). De 2e handelaar beweerde niet te weten wat ie had gelopen, want de teller (die nu op 180.000 stond) was vervangen...

Cheers!

Jeroen
jcruit

Berichtdoor MajikSimon » 29 jul 2006, 14:42

idd jan....iemand die ruikt: "een liefhebber" en dan een idioot bedrag roept...vreselijk

ik heb dat ook al vaak meegemaakt, reden om altijd ongelooflijk onverschillig over te komen, en vooral niet enthousiast te kijken of praten hahahahaha

tijden veranderen
MajikSimon

Berichtdoor janbenz1 » 30 jul 2006, 11:46

Jammer is dat he?
Ik heb vroeger geleerd, eerlijk duurt het langst.
Is dan ook wel zo, maar het kost je wel klauwen vol met geld.:P :P :unsure:

Ik ben nog niet bij Friesland classiccars geweest, was het wel van plan om binnenkort eens te doen.
Ben benieuwd wat hij heeft staan, doet veel in engelse auto's geloof ik.:huh:

En die klokken terug draaien schijnt niet zo moeilijk te zijn, dus die verhalen van een auto van een oud vrouwtje met een rolator geloof ik al sinds jaren niet meer.:whistle:
Het is wel gek als je om je heen kijkt in de afgelopen jaren zie je nooit een rijden, en dan ineens komen ze allemaal de hooischuur uit, zonder kilometers op de klok.
Alsof de duitsers hebben gedacht, "we hebben het beste voor ze in de schuur gezet, we zullen die Hollanders eens lekker verwennen met die oude Mercedesen, dan kunnen ze er 25 jaar later heerlijk van genieten".
Een enkele, maar het is wel toevallig als je bij een handelaar komt dat deze net allemaal W123 heeft staan met minder dan 70.000 km op de klok en nog de eerste lak met geheel geen enkel gebruiksspoortje of steenslagje er op.:dry:

Ik ben dan misschien een Fries, en ze denken dat ze je alles kunnen wijsmaken, maar zo erg is het nou ook weer niet.
Er zijn grenzen!, zoals die van Friesland b.v..:woohoo: :woohoo: :P

Vreunlike groetnis fan Jan.<br><br>Bericht gewijzigd door: janbenz1, op: 2006/07/30 11:46
janbenz1

Berichtdoor Boy » 30 jul 2006, 14:29

Boy

Berichtdoor MajikSimon » 30 jul 2006, 17:00

ik ben het helemaal met jou eens Willem!!

Vreselijk is ook overdreven...het is meer...ergerlijk soms:) Ik doelde op iets anders:

ik dat soort dingen namelijk ook meegemaakt als ik voor de apk een of ander dom onderdeeltje op korte termijn nodig had en iemand dacht aan mij te kunnen verdienen.Ik laat me niet gekmaken...ik zoek verder.

Het is ook niet erg slim om zulke prijzen te noemen want jan is ook niet dom, en denkt: ja bekijk jij het even...toedeledokie.

Dan is het toch echt slimmer om bij zo iemand een gangbare prijs te noemen, want dan is de kans dat je verkoopt veel hoger.

marktplaats staat vol met mensen die denken dat ze slimme koopmannen zijn en die W123's voor idoot hoge prijzen aanbieden, w.s slijten ze die ook niet, of tegen veel lagere prijzen, maar af en toe komt er een dodo voorbij en die koopt hem dan toch en daar hoopt iedereen op...

inderdaad is dat straks over een paar jaar weer anders, en dan vergaat het de W123 waarschijnlijk als de W115. Nu al stijgen de W126'ers sterk in prijs. Straks de beurt aan de W124 en de 190's.En dan is de W123 "uit" Maar ik ben daar niet gevoelig voor.En het maakt me ook niet veel uit hoe het gaat

ik ben het helemaal eens met je...met de herintreding van de W123 met achterlijk hoge prijzen..Dat is ook idioot.
En mensen die denken dat als het goedkoop is dat het niks kan zijn, dat is een soort achterdocht voorkomend uit onwetendheid.

@willem: ik heb je een pm gestuurd trouwens:)
MajikSimon

Berichtdoor Weizengelb » 31 jul 2006, 11:29

Toch ıs het wel zo dat ın duıtsland veel meer dan hıer oudere mensen nog een nıeuwe Mercedes kopen en daar vervolgens weınıg mee rıjden. Na overlıjden komt de wagen vaak ın de garage te staan en zo met echt weınıg kılometers. Dıt zıjn ın het algemeen echter altıjd 200,230 of soms een 250 benzıne, of een 200D of 240D voor een oudere dıesellıefhebber. Alle wagens met zeer weınıg extra,s en gedekte kleuren.
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor mdeijkers » 31 jul 2006, 13:06

Klopt wat Weizengelb zegt ! Mijn auto(200) voldoet daar ook aan, enigste luxe optie die ik had was Handmatig open dak en rechter buitenspiegel. voor de rest was hij kaal. en de Km stand bedroeg 50.000 incl history etc etc etc.
mdeijkers

Berichtdoor Lode » 31 jul 2006, 14:11

Was bij mij ook het geval. En alle papieren erbij. Inclusief TUV-rapporten en zo nog meer.
Lode

Berichtdoor janbenz1 » 31 jul 2006, 15:00

Natuurlijk ze zijn er echt wel, maar ik bedoel te zeggen dat je ontzettend moet oppassen dat ze niet zijn overgespoten, je weet nooit wat er onder de lak huist.:(
Ik vindt het wel heel toevallig dat juist bepaalde handelaren alle mooiste Benzen kunnen vinden en dan ook geheel in nieuwstaat, zonder enig krasje of gebruiksspoortje op de buitenkant en een ander heeft bij hoge uitzondering eens 1 of 2.

Zelf ben ik ook de gelukkige eigenaar van een 200 in de kale uitvoering, enige optie's zijn, stuurbekrachtiging en een in hoogte verstelbare bestuurderstoel, en een mooie donkergroene gedekte kleur.
Hij is van een dokter geweest, die hem als 2e auto voor zijn vrouw had aangeschaft.
Hij heeft nu 102500 km gelopen.
Alle papieren zijn er bij, onderhouds registratie etc etc.
Maar er zijn heus wel gebruikssporen te vinden hoor, zoals steenslag, eens een klein krasje in de lak.
Maar absoluut geen roest.:P

En dat mag natuurlijk ook wel, het is en blijft een gebruiksvoorwerp, zolang hij maar niet word afgerost en mishandeld.:pinch:

Groet Jan.B)
janbenz1

Berichtdoor Mercedes W123D » 02 sep 2006, 21:34

Jan ik ben het helemaal met je eens. De auto van mij was van een oude dame, en dat kon je zien want hij had links en rechts een aantal parkeer deukjes (daar is nu niets meer van te zien)en in de bestuurder stoel zit een klein scheurtje (moet ik nog laten maken)verder kun je toch hier en daar zien dat hij gebruikt is. Je koopt een auto toch om te gebruiken ?? niet dan.B) ;)

Groetjes Pierre<br><br>Bericht gewijzigd door: Mercedes W123D, op: 2006/09/02 21:35
Mercedes W123D

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto