MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 07:42

W123 in Albanie

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

W123 in Albanie

Berichtdoor Lode » 03 sep 2006, 14:40

Gisteren stond deze foto in De Volkskrant. <br><br>Bericht gewijzigd door: Lode, op: 2006/09/03 14:41

Lode

Antwoord:W123 in Albanie

Berichtdoor Pieter » 03 sep 2006, 15:32

waar ging het over dan?

het lijkt trouwens wel alsof die meneer het ding gewoon gebruikt, alsoftie er zo mee naar dat weilandje is gereden :)

geweldig, om te zien hoe deze auto's in de loop van de tijd hun weg hebben gevonden naar alle uithoeken van de wereld....het lijkt me geweldig om te weten waar deze auto's allemaal nog rondrijden.

stel je voor: een aboriginal ergens in Australië, in een W123...of een W123 die opeens midden in het amazonegebied rondscheurt...fantastisch toch?! :lol:
Pieter

W123 gebruiken voor de mais oogst

Berichtdoor Mercedennys » 03 sep 2006, 19:18

Het onderschrift van de foto in de Volkskrant luidt:

Maisoogst in Albanie
Boekren in de buurt van Ballsch, een stad 160km ten zuiden van de Albanese hoofdstad Tirana, laden vrijdag geoogste mais op een Mercedes Benz. Mais is na tarwe het belangrijkste landbouwproduct van Albanie.

dank voor het inscannen, Lode, wilde ik ook al doen. Ik liet het meteen aan mijn vriendin zien om te laten zien dat we echt in een geweldige all purpose auto rijden die niet kapot te krijgen is. ;-)

groets,
Mercedennis
Mercedennys

Antwoord:W123 in Albanie

Berichtdoor 300tdrider » 05 sep 2006, 22:04

In Albanie (en de rest van de Balkan) rijdt het vol met 123s, meest duurzame auto voor die wegen. Op de 2e hands automarkten daar staan ze echter niet meer zo vaak, ze worden allengs vervangen door nieuw gestolen Golfs, SUVs en luxere modellen BMW en Mercedes met valse registraties die goedkoop worden aangeboden. Ik zag een boertje met een SE naar z'n land rijden. Ik heb wel eens overwogen om wat mooie 123s daarvandaan te halen naar Nederland, maar de papieren deugen meestal niet. In Thailand zie je ook nog hele mooie roestvrije 123s, (meest 230E), die daar nog tot '89 gebouwd werden. Helaas met stuur rechts, maar wel allemaal met airco en mooi onderhouden.
Leen
300tdrider

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto