Inderdaad, en er zijn er meer.
Maar zeker een zeer intressant onderwerp.
Op deze manier kun je toch tegen een zeer redelijke prijs Gas injectie op je auto realiseren.
Het voorkomt dat je Backfire's krijgt, geeft je een betere koude start op LPG, i.c.m. de juiste ontstekingsunit kan de hele ontsteking vervallen, en dan via de computer worden overgenomen.
Wat de speling op onderdelen helemaal doet verdwijnen,
hierdoor verkrijg je een precies ontstekingstijdstip.
Daardoor een betere verbranding en betere prestaties.
Het brandstofverbruik zal enigsinds verminderen, en komt de motorslijtage ten goede.
Het is wanneer je een bestaand LPG installatie al op de wagen hebt zitten redelijk eenvoudig er op te bouwen.
De injectoren komen vlak boven het inlaatspruitstuk, en met kleine stukjes slang op het inlaatspruitstuk bevestigd.
Dit gaat dmv. Gasdamp injectie, en niet vloeibaar gas.
Het gas wordt dmv. een verdamper onder druk gezet, en de injectoren spuiten de juiste hoeveelheid LPG electronisch geregeld in.
Dit gebeurt door de Mega Squirt computer, die je helemaal met je laptop kunt inregelen.
Dit i.s.m. sensoren op je gasklep, vliegwiel, en lambda.
+ het vacuum regelunit in de computer.
Voeg daar bij een breedband lambda sensor met afleesunit, en je kunt de juiste brandstof/luchtverhouding afstellen.
Niet alleen bij stationair toerental, maar op ieder toerental.
Het kan dus zijn dat het op stationair toerental wel goed staat afgesteld, maar bij 4000 toeren niet.
Dat kun je hiermee voorkomen.
Al met al een zeer leuk project wat ik misschien op den duur wel ga uitvoeren.
In ieder geval wel de gasinjectie ga ik er op bouwen i.c.m. de Mega Squirt1 en Br.Bnd.Lambda sensor, deze kun je dan goed afstellen, en voorkom je een te arm mengsel bij hogere toeren, en daardoor verbranding van zuigers, en kleppen.
Wanneer ik er ook brandstof (benzine) injectie op wil bouwen, moet ik een goed passend inlaatspruitstuk zien te vinden, het liefst met injectoren.
Maar de injectoren van de Mercedes zijn hier voor niet te gebruiken.
Het inlaatspruitstuk van een W124 190E weet ik niet of deze gaat passen op mijn W123 200.
Misschien heeft iemand hier ervaring mee?
Anders moet ik proberen om DCOE spruitstukken zien te vinden.
Weet iemand waar ik deze kan bemachtigen?
Daarop zullen dan losse afzonderlijke gaskleppen moeten worden bevestigd, zodat de luchttoevoer ook wordt verbeterd, en afzonderlijk is af te regelen.
Daardoor nemen dus ook de prestaties toe.
Het orginele inlaatspruitstuk heeft nogal wat restrictie, wat de luchttoevoer belemmert.
Op het huidige inlaatspruitstuk kan ik geen brandstof(benzine) injectoren op plaatsen.
Maar als er een ander type inlaatspruitstuk wel past, met Bosch injectoren, zal dit toch moeten kunnen.
Dit wordt een meerjaren project wat ik langzaam opbouw.
Stap voor stap.
Ik stop nu maar, want anders verveel ik jullie.
Groetnis fan Jan, Út Drachten.