[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Automaatbak vragen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 21:42

Automaatbak vragen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Automaatbak vragen

Berichtdoor 250 automaat » 28 dec 2013, 12:41

Goedendag alle, Ik vraag mij af of het een 4 bak is of een drie bak hoe kom ik daar achter? Vraag 2 als hij doorschakelt dan lijkt het erop (niet altijd en niet in alle versnellingen) dat hij even vrij loopt anders kan ik het niet beschrijven heeft iemand een idee wat dat is. Vrijdag a.s. gaat hij terug naar de verkoper om het na te kijken en/of te repareren. Mercedes verkoper uit Kerkdriel. Ik ben benieuwd gr Peter Mercedes 250.
250 automaat
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 250
Bouwjaar: 1969
Automaat: Ja
LPG: Nee

Re: automaatbak vragen

Berichtdoor Peter500E » 28 dec 2013, 15:29

hallo peter,
automaat is een vierbak, de L is de eerste versnelling en optrekken in D gebeurt altijd in de tweede versnelling. In S, niet dat je het vraagt maar ter meerdere info, gaat hij niet verder dan de derde versnelling. voor gebruik in de stad en om sneller op temperatuur te komen..Wat je verder beschrijft herken ik niet, bak schakelt op vacuum kan altijd zijn dat een inferieur vacuumslangetje daar de oorzaak van is..
groet peter
Peter500E
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1967

Re: Automaatbak vragen

Berichtdoor Bob » 28 dec 2013, 19:23

Behalve als met optrekken gelijk "kick down" gebruikt wordt. Dan schakelt hij bliksemsnel naar 1 om daarna weer door te schakelen.
Bob
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1973

Keer terug naar Techniek