[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead Hoe sluit ik deze stroboscooplamp aan?? : Techniek
Ik heb deze stroboscooplamp gekocht, echter het is mij niet duidelijk hoe ik die nu aansluit. Normaal gesproken zit er een tweetal klemmen op voor de accu en een klem voor de bougiekabel. Hier dus niet.
Hallo, de aansluiting is heel eenvoudig, je zet de ene kabel op de bougie en de andere kabel op de bougiekabel die je net van de bougie afgehaald hebt.
Als er stroom door de bougiekabel naar de bougie loopt gaat het dus ook door de afstellamp en gaat het lampje even branden.
Het geeft wel een zwak licht af vind ik.
Groeten Sijtze
Helaas hebben de bougies en de kabels dus ook een smalle aansluiting met schroefdraad. Deze is waarschijnlijk bedoeld voor bougies met een dopje op de bougie.
Zo te zien steek je de ene kabel in de midden van de verdeelkap (waar normaal de kabel vanaf de bobine inzit) en de andere in het gat waar de kabel naar de 1e bougie inzit.
Helaas zal de 1e bougie dan niet vonken en de motor niet(goed) lopen.
Ook zal hij niet op een 280E passen (andere verdeelkap).