Als ik van benzine naar gas overschakel, dan gaat dat gepaard met enige tijd een schokkerig motorgedrag. Dat was met de oude venturi installatie zo, maar ook nu met gasinjectie.
Nu kan ik dat op zich wel verklaren: bij het overschakelen wordt alleen de benzinepomp uitgeschakeld. Daardoor blijft er een bepaalde tijd nog een druk in de leidingen, opgebouwd door de accumulator. Die druk raaktie kwijt door zijn injectoren, dus gedurende enige tijd loopt de auto op zowel gas als (rest)benzine. Dat gaat niet helemaal lekker.
Maar hoe is dat bij jouw 280E/230E op gas? Wordt daar ook alleen de pomp uitgeschakeld en heb je hetzelfde effect? Of is er nog iets anders gedaan om de benzinetoevoer te stoppen?
Ik heb een benzineafsluiter besteld die ik electrisch parallel wil schakelen met de pomp en in de aanvoerleiding wil monteren, na de accumulator. Mijn theorie is dat de accumulator dan niet leegloopt en er slechts nog een heel klein beetje restbenzine overblijft.
Is er wellicht een simpeler oplossing?