door Kees Stavenuiter » 11 jan 2014, 18:59
Hallo Jan,
Zoals jij het ziet, zie ik het niet helemaal, want de door Weekers beoogde belastingopbrengst van zo'n 130 miljoen zal nooit binnengehaald worden, nu er naast alle geschorste voertuigen ook nog eens vele duizenden naar het buitenland verdwijnen. Als we het omzetverlies en mogelijke faillisement van aan de klassiekerwereld verwante bedrijven in ogenschouw nemen, zal deze idiote maatregel de staat misschien zelfs wel geld kosten.....het enige punt waarop de overheid zich winnaar zal kunnen noemen is het milieu-aspect (minder vervuilende oude diesels), maar daar gaat het ze helemaal niet om.
Overigens wil ik hierbij wel zeggen (vooropgesteld dat ik ook tegen de nieuwe belastingwetgeving ben)) dat sommige "liefhebbers" (met name de LPG-rijders) wel erg snel afstand doen van hun "hobby"- auto. Voor de dieselrijders is er weinig keuze, maar een gasinstallatie kun je altijd - tijdelijk - verwijderen. Maar wellicht heb ik makkelijk praten met mijn benzinegestookte 280TE en mijn kleine collectie 40-plus Amerikanen. Hoe dan ook, it sucks big time.