[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Acceleratie probleem : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 19:04

Acceleratie probleem

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Acceleratie probleem

Berichtdoor Bob250stijn » 26 jan 2014, 12:16

Nu heb ik toch echt een probleem, mijn 250 accelereert heel slecht in zijn 4 van de automaat, ook het benzine verbruik is gestegen van 1op 6 a6,5 naar 1op 5 , iemand een paar tips waar ik kan beginnen met zoeken.

groet Bob
Bob250stijn
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 250
Bouwjaar: 1983
Automaat: Ja
LPG: Nee

Re: acceleratie probleem

Berichtdoor Robin-H » 26 jan 2014, 13:01

Onder de 90/100 zit er in mijn 280 ook niet veel leven in z'n vier hoor. Het verbruik lijkt me daarentegen wel vrij stevig. Hoe is het oliepeil van de automaat? Slipt ie?
Robin-H
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1968

Berichtdoor Govert » 26 jan 2014, 13:10

Hoe is het algemeen onderhoud? Krijgt de auto de voorgeschreven onderhoudsbeurten?

De carburateur van de 250 heeft meerdere trappen, die zorgen dat er geaccelereerd kan worden. Is de carburateur al nagekeken en afgesteld?
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Herman250 » 26 jan 2014, 14:43

Hoi Bob,

Als ik jou was zou ik beginnen met de ontsteking na te kijken. Dus bougie's, bougiekabels, verdeler, ontstekingstijdstip e.d. Werk aan de Solex carburateur zo lang mogelijk uitstellen. Die is erg complex.

1 op 6 a 6,5 is vrij stevig, zelfs voor een 250. Zijn dat alleen stadsritten? Gecombineerd is het bij mij zo'n 1 op 8.

Gr Herman
Herman250

Re: Acceleratie probleem

Berichtdoor Kwikstaartje » 27 jan 2014, 17:42

Bob,

Ik weet niet of er op een 250 een Stromberg carburateur zit, met variabele venturi.
Dat is zon carburateur met een oliepotje bovenop met een plastic (geel) vuldopje.
In dat oliepotje zit een rond rubber membraan. Als dat membraan kapot gaat, gaat de auto steeds slechter accelereren totdat hij uiteindelijk alleen nog maar stationair loopt. (er kan dan gewoon geen gas gegeven meer worden, omdat de zuiger van de variabele venturi niet meer (door het vacuum) kan worden opgetild). 10 euro en 5 minuten werk om het rubber te vervangen.
Ik heb dit euvel met mijn 230 gehad.......het is best een gewaarwording met plankgas nog maar 60 te rijden...... :woohoo:
Kwikstaartje
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230
Bouwjaar: 1980
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Acceleratie probleem

Berichtdoor Bob250stijn » 27 jan 2014, 22:19

Bedankt voor jullie reacties, nee Govert carburateur is nog niet afgesteld, maar het is ook ineens opgetreden, zat eigenlijk te denken aan de leiding naar de vervroeger vsn de ontsteking, verder wel netjes olie ververst en automaat filter vervangen, maar auto is niet in top conditie.
Nee kwikstaartje deze carburateur is een solex 4a1 waar de gemiddelde automonteur zich te pletter van schrikt als ie m ziet.

Groet Bob
Bob250stijn
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 250
Bouwjaar: 1983

Keer terug naar Techniek