Ok, er zijn vorderingen.
De radio deed het niet toen ik de auto kocht, maarja, er zat dan ook geen antenne op. Dit moest dus nog even gebeuren voordat ik het een en ander zou gaan vervangen.
Maar, ik had nog wel een cassettedeck. Die ook even testen dus. Het vreemde was, toen ik de cassette in het deck stopte, werd ie gelijk weer uitgespuugd. Had de radio er deels uitgehaald en even snel gekeken, maar kon toen niet zo snel iets ontdekken. De cassette bleef wel zitten als ik er een omgevouwen kartonnetje tussen deed..
Maar, oplossingen als deze zijn natuurlijk van tijdelijke aard, bovendien, als je het doet...
Volgende dag radio incluis behuizing er helemaal uitgehaald en goed bekeken. Doordat de behuizing er ook af was kon ik goed zien welke onderdelen wat deden. En vooral mbt het innemen en uitwerpen van de cassette.
In eerste instantie zocht ik het in de bedrading, maar op het blote oog zag dit er allemaal goed uit, evenals de contacten.
Ik ging dus kijken naar het 'mechanische' gedeelte dat deze acties uitvoerden. En al gauw zag ik iets wat niet klopte.
Geen flauw idee wat de benamingen ervoor zijn, maar het kwam er op neer dat er een bepaald busje niet in een uitsparing van een ander onderdeel zat. Hierdoor werd er in eerste instantie niet eens geconstateerd dat er een cassette in het deck zat, en dus gelijk uitgeworpen. Dat probleem getackeld!
Oja, maar de radio nog niet...
Een antenne heb ik laatst bij een sloper gekocht en daarna gelijk geïnstalleerd. Hij doet het ook!
Hij ontvangt niet super goed, maar het geluid is redelijk ok..
Er is alleen een dingetje, er daarvoor wend ik me nu tot jullie.
Tijdens zowel het beluisteren van een cassette als het aanzetten van de radio, komt er een soort van motorgeluid door de speakers heen. Het is denk ik het best te omschrijven als hele kleine tikjes die, hoe meer gas je geeft, sneller en hoger achter elkaar klinken. Tijdens het beluisteren van de radio zijn het niet precies dezelfde geluiden, maar meer een constante lagere en hardere tik.
Het is een oude auto, dus ik kan er op zich wel mee leven. Maar het zou toch geweldig zijn als ik dat ook nog eens kan verhelpen!
In ieder geval bedankt.
Puck