[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
230TE slecht lopend : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 18:39

230TE slecht lopend

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

230TE slecht lopend

Berichtdoor Huub Ubben » 28 jan 2014, 22:32

Geachte liefhebbers,
230TE uit 1981 k-jetronic, start perfect, loopt stationair prima, als de motor warm is en ik geef gas ( niet rijdend )
valt de motor uit, en ik kan dit probleem niet vinden, het rijden gaat redelijk normaal alleen met schakelen voel je ook dat het niet helemaal soepel gaat. En om het af te sluiten, als ik de motor ( warm ) uitzet en ik wil weer starten-
na 5 min, is er veel moeite ( te veel ) voor nodig om te starten.
Tank afgetapt ( redelijk schoon ) Benz filter vernieuwd, rotor verdeelkap kabels en bougies vernieuwd.
Wie o wie kan mij verder helpen, motor volgens gegevens afgesteld ! :
Huub Ubben
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1969
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: 230TE slecht lopend

Berichtdoor Schavuyth » 29 jan 2014, 12:39

Het zou de ontsteking kunnen zijn. Bij mij waren de rotor en verdelerkap slecht waardoor de motor uit viel als ik gas gaf, met het gevolg dat ik niet meer weg kon rijden van de plaats waar ik was. Het loont de moeite om daar eens naar te kijken.

Succes, Joris
Schavuyth

Keer terug naar Techniek