Hallo,
De titel zegt het zelf... Ik ben al een weekje of zo bezig met elektrische 'projectjes' zoals nieuwe radio installeren en extra 12V plugs voor het opladen van electronica en vandaag toevallig gemerkt dat de radio dus uitvalt zodra ik het handschoenkastje opendoe. Ik heb al gemerkt bij het bekabelen van de nieuwe radio dat ik voorzichtig moest zijn met de asbak want als ik daar teveel aan pruts valt de radio ook uit.
Ik heb hier de elektrische schema's enzo maar vooraleer ik een waarschijnlijk lange zoektocht begin dacht ik het toch maar eens aan iemand van jullie te vragen om te zien of dit een bekend probleem is.
Kan het zijn dat ik een massa probleem heb?
Ik ben dankzij het installeren van de radio vorige week het volgende al te weten gekomen:
Ik heb nog de originele stekkers die van het contactslot via de asbak naar de radio lopen.
Constante + heb ik opnieuw moeten trekken (vorige was heel dun en gaf maar 2V) vanaf de zekeringkast.
En ik heb het nog niet grondig gechecked (een mens heeft ook nog andere dingen te doen) wat er precies fout loopt met de contactjes van de asbak (metalen schuivertjes?) maar die zien een proper uit, geen oxidatie of zo. Ik heb geen licht maar het lampje is kapot... Idem van het handschoenkastje.
Ik vermoed dat het slot van het handschoenkastje massa geeft, klopt dat? Want als ik het opendoe en de duwknop (van het lichtje) induw verandert er niks...
Ik ga in ieder geval al op zoek, hopelijk iemand die dit al meegemaakt heeft en mij een hoop tijd kan besparen?
Alvast bedankt!
Stan