MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 07:04

het morele interieur

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

het morele interieur

Berichtdoor don67 » 12 sep 2006, 14:31

gegroet!

het interieur van mijn pastelgraue 300D uit 1979 is niet echt versleten, maar er zijn toch een paar mankementen die me telkens weer een beetje (meer) irriteren. het is een 'bamboe' mb-tex interieur en ik vind die kleurstelling bij de pastelgraue lak zonder meer prachtig.
maar nu heb ik (misschien) de kans om een volledig smetteloos interieur uit een afbraakwagen te kopen. het is ook mb-tex, maar de kleur is een soort van rood-achtig bruin........kan eigenlijk nog het beste omschreven worden als 'curryketchup-kleur'!

morele kwestie dus....

origineel houden of....

en wat mag zoiets kosten? (echt alles zit er in: zetels, deurpanelen, tapijten, a-b-c-stijl bekleding...)

vriendelijke groet, dieter.
don67

Antwoord:het morele interieur

Berichtdoor Lode » 12 sep 2006, 20:09

Bamboe was leverbaar tot september 1979. Daarna kwam serie 2 met andere kleuren waaronder Siena. Vind ikzelf een vreselijk mooie interieurkleur.
Als je geen super purist bent zou ik me over dat verschil geen zorgen maken. Ik weet alleen niet of de interieurbevestigingen voor serie 1 en serie 2 identiek zijn. Dat zou ik wel ergens nagaan als ik jou was.
En let er ook op of de zonnekleppen en bevestigingsplaat ook in kleur geleverd worden net als de handgrepen boven de deuren. Kleine details maar die maken het wel af. En eigenlijk hoort er dan ook een ander tapijt in.

Kijk maar eens op http://www.astralsilber.de/ voor de diverse interieurkleuren.

Wat zoiets mag kosten zou ik echt niet weten.
Lode

Berichtdoor Pieter » 12 sep 2006, 22:00

even een reactie op Lode:

fijn, die site! kom ik erachter dat ik zogeheten "moos" interieur heb, en niet olivgrün!!! (die van mij is namelijk van '78)...maare...jammergenoeg niet overal foto's van, dus ik ff zoeken op google...kom ik opeens bij een geweldige 2ehands site:
http://regional.info-serve3.de/partner/ ... _urub=4417
iemand weleens van gehoord?

bovendien heb je het over interieurbevestigingen Lode, daarom zou het weleens kunnen zijn dat bij onze passagiersstoel die zwarte plaat bij het voeteneind niet past in de gaatjes....zo leer ik nog eens iets! (ik wist wel van de drie series in deze baureihe, maar de kleine verschilletjes blijven fascinerend...zo heeft mijn schoonvader nu een 1e serie raamopenpookje (hoe heet zo'n ding? :dry: ) in zijn 3e serie auto :)

anyways...die bamboo vind ik dan weer een minder mooite kleur...dus als het dat Siena is zou ik ervoor gaan....mooi hoor!

veel succes!

groet,
Piet
Pieter

Berichtdoor Robert » 13 sep 2006, 01:08

Die Bamboe kleur (als ik het goed heb) noem ik altijd de poep kleur (sorry hoor:blush:) maar dit is volgens mij de lelijkste kleur die MB ooit in zijn auto geleverd heeft. Maar origineel is ook wat waard !:cheer: Ik persoonlijk zou dus ook nooit een wagen kopen met deze interieurkleur. (ik ben nl. zo’n zeikerd dit alles origineel wil houden) Ja en wat je het waard is? Dat is een beslissing die je zelf moet nemen, je kunt er ook voor kiezen om delen te vervangen, (en dus origineel te houden) waarschijnlijk een stuk goedkoper.(zou dus mijn optie zijn "origineel"houden) In ieder geval Sterkte met de/je beslissing

Groet Robert uit AP ;)

Robert

Keer terug naar Interieur