Zou inderdaad bij de originele leidingen blijven. Ik heb uiteindelijk toch de iets dikkere gevonden (Alez, die mecanicien) en deze gestoken. Hij vertelde me er trouwens bij dat ze hier in Oostenrijk héél veel remleidingen vervangen omdat er nergens anders in Europa zoveel zout gestrooid wordt op de weg. De leidingen hebben blijkbaar 10 jaar garantie vanuit de fabriek, hier gaan ze amper 3 jaar mee...
Dat is dus ook de druppel geweest blijkbaar voor mijn leidingen en het klinkt ook logisch, nat wegdek bestrooid met zout slingert via de assen rechtstreeks op dat punt waar de leidingen zitten...
Moet wel zeggen dat die mecanicien z'n best heeft gedaan, blijkbaar heeft hij 20 jaar bij Mercedes gewerkt en we hebben samen de werken uitgevoerd. Hij was eigenlijk ook blij dat hij eindelijk eens weer iets kon 'herstellen' en niet gewoon vervangen door nieuw. De leidingen zijn mooi met geïsoleerde koppelstukjes aan elkaar gezet en hij heeft zelfs stukjes rubberen leiding erover geschoven op punten waar ze dicht bij iets metaals kwamen.
Heb hem een deel van mijn geuzen gegeven die ik meehad EN een West-Vleteren