[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Ik durf niet! : LPG Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 00:16

Ik durf niet!

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Ik durf niet!

Berichtdoor Pietje » 09 sep 2006, 16:32

Tuurlijk zit ik te denken aan een installatie,..juist omdat een 280 wel een slokkie lust,.....

Maar ik lees teveel wisselende meningen. En ook best wel eens wat klachten (die vaak ook nogal eens niet echt opgelost kunnen worden). Verder hoor ik een monteur, die jaaaarenlang bij Mercedes heeft gewerrkt in de tijd van de W116's en W123's dat-ie 'nog nooit een Mercedes GOED heeft horen lopen op gas..... En dat er altijd wel een koprevisie aan zit te komen na enkele 1000den kilometers, welke ook weer veel geld kost.

Van de gasinbouwer (van Dijk garage op Zichtenburg, NIET te verwarren met de DEALER van Dijk) begreep ik dat backfire vrijwel altijd ligt aan de ontsteking, bougie's of bougiekabels en hij wel vaker in Mercedes bouwt.
Ook de modellen met dubbele nokkenas.

Ook heb ik ergens eens gelezen dat de 'E' modellen helemaal last hebben met gas,...nu heb ik een 280CE,....

Verder: hij vraagt ca. 1400.- voor een 80 liter tank en 1550.- voor een 60 liter ringtank,.... Ik lees wel eens voordeliger prijzen ... Maar in en rond Den Haag zijn er weinig gasinbouwers.

Graag uw mening en adviezen. Voor ik zoveel geld uitgeef wil ik eerst zekerheid, want ik heb er niks aan om de wagen, die zojuist helemaal opgeknapt is, naar de knoppen te helpen. Ik zie genoeg leden met een 200 model op gas.
Pietje
 


Antwoord:Ik durf niet!

Berichtdoor Guus Fricke » 09 sep 2006, 16:42

Pietmans, het probleem van backfire is al passee.
Carbalt in Amsterdam heeft een systeem, dat geschikt is voor de e motoren met electr, ontsteking. Bellen en vragen naar Jurgen.
Is reeds over geouweneeld ergens onder deze rubriek.
Hoeft ook niet zoveel te kosten, als waar jij het over hebt.
Wel vaker kleppies stellen!
Guus Fricke
 


Antwoord:Ik durf niet!

Berichtdoor bluemoon me » 09 sep 2006, 17:15

beste piet,

Over LPG en vor en nadelen kun je een hele site vullen en daarvoor verwijs ik je ook na de reeds geschreven artikelen.

Ik heb het wel gedurfd in de afweging dat een diesel kwa kosten naar mijn mening hoger ligt als en LPG en ik van te voren met een renault laguna 350.000 km heb gereden zonder problemen. En nu met de 280TE reeds 9000km zonder problemen.
Nb ik ben wel altijd bezig( soort Kick) om zo zuinig mogelijk te rijden.
In ieder geval is belangrijk dat je electrische installatie kompleet in orde is, goede boegies ed. Luchtfilter is ook belangrijk. zie ook artikel over sportluchtfilter voor een snellere cylindervulling ,dus zuiniger.(40% meer luchtdoorlaat).
Dan afstelling van kleppen en dan is denk ik ook de LPG verdamper van belang welke capaciteit die heeft.
Verder bestaat oook een LPG onderbouw( zie site LPG)
Natuurlijk heeft zo ieder zijn mening en dat is maar goed ook want ieder beoordeelt de situatie naar eigen mogelijkheden en financiele draagkracht!!!!!
LPG hoeft niet voor complicaties te zorgen. bij mij is er nog nooit een backfire opgetreden( afkloppen)bij andere leden helaas wel.

gr. Bram.
bluemoon me
 


Antwoord:Ik durf niet!

Berichtdoor MarceldB » 09 sep 2006, 17:35

Lees mijn bijdrage eens in dit topic:

http://w123club.nl/component/option,com ... /catid,16/

Het 'oude' venturi systeem is eigenlijk ongeschikt voor een dergelijke motor. Het inlaatkanaal heeft een enorm volume wat zich volledig volzuigt met explosief mengsel en het mengstuk wordt a-symmetrisch geplaatst. Er zijn daardoor teveel risicofactoren, zoals backfire.

Natuurlijk zijn er ook die met het oude systeem probleemloos rijden, maar zonder risico is het zeker niet.

Ik heb dus een LPG injectiesysteem laten inbouwen. Die wordt o.a. door Carbalt ingebouwd.

Ik ben er erg enthousiast over. Het loopt werkelijk super en de kans op backfire is volledig uitgesloten.

Als ik jou was zou ik voor dit systeem gaan en jarenlang genieten van probleemloos LPG rijden.<br><br>Bericht gewijzigd door: Marcel den Butter, op: 2006/09/09 18:03
MarceldB
 


Antwoord:Ik durf niet!

Berichtdoor superW123 » 10 sep 2006, 01:05

ik rij met mijn 280CE al 15000 km probleemloos rond, en in eindhoven laten inbouwen.
superW123
 


Antwoord:Ik durf niet!

Berichtdoor scorenborgo » 12 sep 2006, 15:56

Ik rij met mijn 230E ook probleemloos op gas rond. Toch vraag ik mij af hoe lang. Ik heb nooit duidelijk het antwoord gevonden of ik mijn kleppen moet stellen ik heb namelijk een m102 motor en heb ook wel eens gehoord dat die zichzelf stellen.
scorenborgo
 


Antwoord:Ik durf niet!

Berichtdoor 76RXVD » 12 sep 2006, 19:26

De kleppen van de M102 motor in de W123 moeten beslist wel gesteld worden. Onder normale omstandigheden iedere 10.000 km, bij gas waarschijnlijk vaker.
76RXVD
 


Antwoord:Ik durf niet!

Berichtdoor superW123 » 12 sep 2006, 22:38

volgens mij staat er 7500km voor, gelijk met de olie.
superW123
 


Antwoord:Ik durf niet!

Berichtdoor scorenborgo » 13 sep 2006, 11:01

Ik heb al veel gelezen over het kleppen stellen.
Toch durf ik dit zelf niet aan omdat ik nog nooit wat van de motor los heb gehad. Het is tenslotte toch het hart van de Benz.
Ik heb absoluut geen linker handen. En zou dat kleppen stellen wel zelf willen proberen gereedschap heb ik wel alleen las ik dat je een speciaal stuk gereedschap voor het kleppen stellen nodig had.
Voelermaat heb ik wel maar wat is dan weer de waarde voor deze motor wat je aan moet houden?
Zoals jullie al kunnen opmaken uit dit verhaal hoe moet ik die kleppen stellen??? Is hier een handleiding van?

scorenborgo
 


Antwoord:Ik durf niet!

Berichtdoor Weizengelb » 13 sep 2006, 13:51

Voor de M102 motor te stellen heb je geen speciaal gereedschap nodig, alleen een (goede) schroevendraaier en een Ringsleutel 13.

Groetjes,
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2689
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Antwoord:Ik durf niet!

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 18 sep 2006, 22:30

mocht je het niet zien zitten, dan kun je altijd nog de boel weer dichtschroeven en naar een proff gaan. ik heb het laatst ook gedaan bij mijn m102 en ik verzeker je er is echt niets moeilijks aan! succes alvast

adriaan
AdriaanVogelzang
 


Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten