[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Onderste deel van de stormberg Caburateur : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 18:17

Onderste deel van de stormberg Caburateur

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Onderste deel van de stormberg Caburateur

Berichtdoor Br230 » 24 feb 2014, 11:01

Goedemorgen,

Weet iemand wat de functie is van het draadje aan de onderkant van de Stromberg 175cd caburateur? Zal wel iets te maken hebben met de vlotterkamer, maar ik weet niet precies hoe en wat. :?:

Werkt het gebeuren ook zonder deze draad of is hij echt noodzakelijk?

Groet,

Bram
Br230
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230T
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Onderste deel van de stormberg Caburateur

Berichtdoor Wim123 » 25 feb 2014, 11:41

Wim123

Berichtdoor Br230 » 27 feb 2014, 19:57

Hallo Wim,

Inderdaad een topic wat wat meer info geeft. Begrijp ik het goed als dat snoertje de aansturing doet om de vlotterkamer vol te laten lopen wanneer de motor stil staat?
Helemaal duidelijk is het mij niet. Het genoemde probleem heeft er mee te maken, maar wat dat stroomdraadje nou precies aanstuurt snap ik nog ff niet.

Vg bram
Br230
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Maikel » 27 feb 2014, 20:37

dat is van de temperatuur schakelaar, volgens mij voor, als deze merkt dat het een koude motor is , hij iets meer benzine geeft.

gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Wim123 » 27 feb 2014, 21:07

Bram,

De brandstofafschakelventiel zit onder aan je stromberg carburateur. Als je het contact afzet of het toerental van je motor komt boven de 6100 toeren wordt de benzine toevoer afgeschakeld.
Daar is deze verbinding voor. Het ventiel is verbonden met een relais wat onder je dashboard zit.
Wim123

Berichtdoor Br230 » 01 maart 2014, 20:44

Ok. Bedankt voor jullie reacties. Had ik alleen nog de vraag waar dit draadje aan dient te worden bevestigd. Toen ik m'n auto kocht zat hij gekoppeld aan een stekker die bovenaan zit tussen de carburateur en de motor. Maar er zat niet echt een schoentje ofzo aan de kabel.
Br230
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:

Keer terug naar Techniek