Hallo,
Vandaag eens de tankvlotter eruit gehaald en met remmen reiniger schoon gemaakt. Het was allemaal niet zo vuil maar nu wist ik zeker dat de vlotter perfect op en neer bewoog.
Toen knapte de dunne geleidingsdraad, net daar waar hij vastzit aan een pennetje bij de contacten. Ik dacht, even op het forum vragen, Wiebren zal het wel weten. Maar toen dacht ik: omdat het een ijzerdraadje is, is dit te solderen. Omdat er zoveel spanning op de draad zat heb ik hem aan 1 kant bovenaan even losgehaald door hem uit het gleufje (plastic) te halen. Het solderen lukte eenvoudig alleen het draadje weer terug in de gleuf krijgen was moeilijk, tot drie keer kwam de soldeersel los. Tot overmaat van ramp brak me de draad aan de bovenkant ook nog doordat ik de schroevendraaier met de scherpe rand erlangs haalde. Ook deze weer gesoldeerd en heel voorzichtig in de gleuf gezet. Omdat de draad aan de onderkant aan pinnetjes zit die bewegen , zat er wat rek in. Trouwens die twee geleidingsdraden is in feite 1 draad.
Na twee uurtjes gewerkt en een brandplekje op mijn vinger (soldeerbout) , heb ik het geheel heel voorzichtig terug geplaatst. Hopelijk heeft de benzine geen invloed op de soldeerpunten.
Ik hoop dat het je nooit zal overkomen maar mocht het ooit breken, het is dus te solderen.
mvg Bert