[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Vlotterdraad kapot : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 jan 2025, 22:45

Vlotterdraad kapot

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Vlotterdraad kapot

Berichtdoor BS82 » 26 maart 2014, 18:23

Hallo,

Vandaag eens de tankvlotter eruit gehaald en met remmen reiniger schoon gemaakt. Het was allemaal niet zo vuil maar nu wist ik zeker dat de vlotter perfect op en neer bewoog.
Toen knapte de dunne geleidingsdraad, net daar waar hij vastzit aan een pennetje bij de contacten. Ik dacht, even op het forum vragen, Wiebren zal het wel weten. Maar toen dacht ik: omdat het een ijzerdraadje is, is dit te solderen. Omdat er zoveel spanning op de draad zat heb ik hem aan 1 kant bovenaan even losgehaald door hem uit het gleufje (plastic) te halen. Het solderen lukte eenvoudig alleen het draadje weer terug in de gleuf krijgen was moeilijk, tot drie keer kwam de soldeersel los. Tot overmaat van ramp brak me de draad aan de bovenkant ook nog doordat ik de schroevendraaier met de scherpe rand erlangs haalde. Ook deze weer gesoldeerd en heel voorzichtig in de gleuf gezet. Omdat de draad aan de onderkant aan pinnetjes zit die bewegen , zat er wat rek in. Trouwens die twee geleidingsdraden is in feite 1 draad.

Na twee uurtjes gewerkt en een brandplekje op mijn vinger (soldeerbout) , heb ik het geheel heel voorzichtig terug geplaatst. Hopelijk heeft de benzine geen invloed op de soldeerpunten.

Ik hoop dat het je nooit zal overkomen maar mocht het ooit breken, het is dus te solderen.

mvg Bert :)
Bijlagen
100_4923.JPG
soldeerpuntje op beweegbaar pennetje
100_4923.JPG (335.43 KiB)
BS82
 


Re: Vlotterdraad kapot

Berichtdoor Maikel » 26 maart 2014, 20:45

:S
goed man!, dat moet ik ook nog eens doen. Eerst dop 46? kopen.
gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Avatar gebruiker
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1915
Geregistreerd: 06 sep 2009, 20:49
Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Vlotterdraad kapot

Berichtdoor BS82 » 27 maart 2014, 07:50

Hoeft niet perse een dopsleutel zijn, ik had zelf geen en heb een baco gebruikt.
wel via de ruimte in de koffer, dan kom je er wel mee weg.
Leuk werkje, heel voorzichtig zijn met de draadjes.
BS82
 


Re: Vlotterdraad kapot

Berichtdoor Maikel » 27 maart 2014, 09:08

bij de station, gaat dat niet lukken, hij zit onder de laadvloer.
Ik heb ook n fijne steeksleutel maat 46 en 52? of zo, dat gaat ook niet. De kop is te groot voor het gat.
gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Avatar gebruiker
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1915
Geregistreerd: 06 sep 2009, 20:49
Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Vlotterdraad kapot

Berichtdoor BS82 » 27 maart 2014, 09:51

ik heb nooit een station van binnen gezien, misschien met een waterpomp tang
BS82
 


Re: Vlotterdraad kapot

Berichtdoor Bart200D » 27 maart 2014, 10:31

Een waterpomptang kan ook gebruikt worden.

Of bij de sedan de tank eerst uithalen kan ook helpen :lol:
Ein W123 fährt immer, wo eine StraBe ist.
Avatar gebruiker
Bart200D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1223
Geregistreerd: 01 feb 2013, 16:35
Woonplaats: Denderleeuw (B)
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten