Zo, daar zijn we weer. Wederom reuze bedankt voor alle tips!
Net terug van een klein rondje auto's bekijken. In chronologische volgorde:
De bruine 280 sedan automaat had veel kleine plekjes rondom de hele auto, die waren afgeplakt met wat leek op bruin geverfd ductape. Verder deden van de twee linkerportieren de raam-mechanismes het niet meer. Dus in dat opzicht zou ik er niet echt bepaald op vooruit gaan. Ductape was volgens mij het enige gereedschap wat ze hadden, want om een aantal slangen in de motor zat precies hetzelfde spul, maar dan niet geverfd. Op naar de volgende auto.
De groene 230 coupe automaat. We stonden voor een dichte deur en moesten 15 minuutjes wachten totdat ze er waren. Tijdens het wachten even door de ramen van het gebouw getuurd om te kijken of ik mijn potentiële nieuwe auto al kon spotten. Hmm, nergens te zien. Al snel bleek duidelijk waarom, hij stond op een andere plek. Dus ze kwamen met de auto naar ons toe gereden.
Ook deze auto was, zoals vele van jullie al vermoedden, niet in opperbeste staat. Rubbers waren compleet uitgedroogd en zo ongeveer elk rubber kleurde groen van rijke flora. Ohja, het schuifdak. Toen ik hem wilde openen hoorde ik de motor wel gaan, maar er gebeurde vrij weinig (lees: niets). Een aantal keer geprobeerd, maar zonder succes. Gelukkig was ''het zo opgelost''. Daar hoefde ik mij dus niet om te bekommeren.
Ik heb hem vriendelijk bedankt voor de moeite en we hebben onze weg vervolgd.
De grijze 2.3 automaat was reeds verkocht, deze hoefde ik dan ook niet meer te bezoeken.
Op naar de laatste, eentje die ik nog niet aan jullie had voorgelegd, een soort van spinaziegroene 2.0 handgeschakeld.
Auto heeft 5,5 ton gereden, maar is altijd in bezit gebleven van één persoon, die nu is overleden. Auto wordt nu verkocht omdat ie stilstaat, en dat is zonde.
Auto had rondom een paar ini-mini-plekjes, maar dorpels, balken, bodem, deurposten etc waren nog helemaal goed. Hij heeft ook altijd binnen gestaan.
Auto rijdt op LPG, dus als ik veel km's ga maken deze zomer, is het misschien nog wel het overwegen waard om voor LPG te kiezen ipv benzine?
In deze auto heb ik ook een testritje gemaakt en moet zeggen dat ie erg mooi liep (voor zover ik er verstand van heb). Leek een beetje naar rechts te trekken, maar schakelen ging goed, motor haperde niet. Al met al dus een auto die ik even moet onthouden.
Het enige wat mij een beetje zorgen baarde is de km-stand. Die is namelijk best hoog. Maar zoals Herman ook al zei, km-stand maakt niet uit zolang ze maar goed zijn onderhouden.
http://link.marktplaats.nl/m795812935 <-- de spinaziegroene MB
Keuzes keuzes en nog eens keuzes!
Vanavond naar de gouden 280E kijken, ik ben benieuwd! Ik zal jullie op de hoogte ervan houden.