[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
motor start en loopt slecht en slaat af : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 00:30

motor start en loopt slecht en slaat af

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

motor start en loopt slecht en slaat af

Berichtdoor ChrisW123 » 31 dec 2006, 16:19

Mercedes-Benz 280
Bouwjaar: 1978
Brandstof: benzine
Motor: 110.923 6lijn 2.8 Hey hallo.
Wie kan mij helpen? Ik heb een W123 280C uit 1978.
Daar heb ik het volgende probleem mee als ik ga starten start hij zeer moeilijk en alleen als ik heel snel achter elkaar gas geef start hij. Als hij dan eenmaal loopt en ik probeer gas te geven slaat hij direct af. Dit probleem begon eerst met inhouden bij de 80 en later al bij de 60 en daarna deed hij niets meer.

Ik heb als eerste gelijk gekeken ofdat het brandstoffilter vervuilt was en toen kwam ik tot de ontdekking dat die er niet tussen zat dus die heb ik ertussen geplaatst ik heb ook de bougies verdelerkap en rotor vervangen daarna heb ik ook nog de carb uitelkaar gehaald en de pakkingen vervangen en nog een paar onderdeeltjes en de carb goed en grondig schoon gemaakt en alle kanaaltjes doorgespoten daarna reed de auto weer maar begon die zelfde week al weer in te houden dus het begon weer van voor af aan.

Dit is en motor met een solex 4a1 carb.

Heeft iemand ook de afstelgegevens van een 4a1 carb. ?
ChrisW123

Antwoord:motor start en loopt slecht en slaat af

Berichtdoor Wiebren240D » 31 dec 2006, 16:31

Hallo chrisw123

ik denk dat je weer opnieuw kan beginnen je schrijft het zelf al.

ik denk dat er vuil in je benzine leiding zit spoel die eerst maar eens goed door en dan om het te voorkomen dat het niet weer in je carburateur komt een klein benzine filtertje tussen de leiding die onder de auto vandaan komt on op de carburateur uitkomt dan heb je het vuil de volgende keer niet weer in je carburateur en goed reinigen met carburateur reiniger denk ik.

ik wens je een goed 2007 toe en veel kilometers met je W123 de groeten Wiebren nieuwenhuis
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor baszwolle » 31 dec 2006, 17:51

kijk eerst eens even of er in de ingang van de carb. geen filtertje zit, de mijne heeft dat wel, achter de banjobout.ingang brandstof in carb.
baszwolle

motor loopt en start slecht

Berichtdoor ChrisW123 » 15 jan 2007, 21:58

hey hallo daar ben ik weer.

ik heb zondag 14-01-07 mijn carb opnieuw uit elkaar gehaald en weer helemaal schoen gemaakt er was bijna geen vuil te vinden en dus maar weer in elkaar gezet.
en geprobeerd te starten de auto starte direct en ik ben een blokej om geweest daar na heb ik nog een paar keer gestart en dat deed hij ook. maar savonds toen ik weg wilde starte hij gewoon maar sloeg naar 4 meter weer af en starte weer niet dat is dus echt raar.

nu kan ik mij wel herinderen dat mijn broer mijn auto had geleend en dau ook had getankt maar hij had er ook loodvervanger bij gegooid zou dit het probleem kunnen veroorzaken in de carb ik heb daarna niet meer getankt.

mvg. chris
ChrisW123

Berichtdoor baszwolle » 15 jan 2007, 22:42

hallo,

ik heb eventueel nog wel een aantal tekeningen van de carburateur digitaal op mijn pc.

heb je geen vacuumlek ergens, dop anders alles wat er op je spruitstuk zit af, je rembekrachtiger, vacuumaansl.

ik heb ooit eens bij een carburateur de ontluchting van de vlotterkamer verstopt gehad, hele vreemde storingen krijg je daarvan.

als je die tekeningen wilt hebben moet je me even een mailtje sturen naar bassmit@assendorp.net

succes
baszwolle

Keer terug naar Techniek