Hoi,
Ik kwam laatst achter een hele interessante techniek waarvan ik niet wist wat het bestond. Het herstellen van krassen zonder de ruit te vervangen of eruit te moeten halen. Dit bedrijf wat ik tegenkwam heeft zich daar in gespecialiseerd.
In mijn W123 230C heb ik namelijk bij de bestuurderszijde aardig wat krassen in de ruit. Ik baalde er al van dat deze ruit eruit zou moeten en ik op zoek zou moeten naar een nieuwe.
Ik vroeg dit bedrijf mij eens uit te leggen hoe dit dan in zijn werk gaat, de ruit herstellen wanneer er krassen in zitten.
Hieronder volgt dat antwoord.
***
Hoe werkt ons systeem?
Ons systeem is in principe vrij eenvoudig.
Door een polijstpad eerst vochtig te maken door er water op te sproeien en daarna in te smeren met een speciale compound, zetten we de pad vlak op het glas en laten we het systeem roteren met 4500 toeren per minuut.
Het glas warmt hierdoor op tot een temperatuur van +/- 70 graden.
De bovenste glasmoleculen komen in beweging en laten zo het glas terugvloeien in de kras.
Hoe dieper de kras, hoe langer dit duurt.
Waarom uniek? Wij schuren absoluut geen glas weg, waardoor er dus ook geen optische vertoning ontstaat in het glas.
Elk soort glas is behandelbaar en bijvoorbeeld ruitenwisserbanen kunnen volledig verwijderd worden. Zo kan de originele en vaak kostbare ruit behouden blijven.
Glaskrasherstel - Uniek in de Benelux en al op verschillende oldtimerbeurzen gedemonstreerd!
***
Zie voor meer informatie glaskrasherstel.nl
Ik ben nu van plan eens te kijken of hier veel interesse voor is, zodat we dit bedrijf naar een bepaalde plek kunnen laten komen en hier misschien tegen een voordeliger tarief ons zou kunnen helpen met het verwijderen van krassen. Nu probeer ik eerst eens te bepalen wat de animo hier voor is.
W123 groet,
Jurgen