Omdat de Zilverdistelgroene 230E eigenlijk alleen nog maar voor plezierritjes word gebruikt waren er wat problemen met de uitlaat ontstaan.....
Zoals een ieder weet ontstaat er waterdamp bij de verbranding van benzine, deze waterdamp word als gas meegevoerd in de rookgasstroom.
Als vaak lange ritten worden gereden word de gehele uitlaat heet, heet is boven de verdampingswarmte van water, en verdampt al het water uit de dempers waardoor deze niet gaan roesten.
Maarrrrrrr
Mijn uitlaat was het slachtoffer geworden van corrosie.... Nadat ik een week naar Duitsland was geweest en de uitlaat weer eens lekker heet was geworden begonnen de problemen.
De binnenkant van de achterste demper was los geraakt waardoor deze rammelde en onderop de demper waren gaten ontstaan. Ook op de eerste lasnaad van de middelste demper zat een gat.
Wat nu te doen?
Een gewone standaard uitlaat kost rond de 350€ inclusief de flexibele delen vooraan..... Dus ik ben maar eens op internet gaan neuzen en kwam uit bij "Little-Exhaust".
Een bedrijf in Almelo dat op maat gemaakte R.V.S. Uitlaatsystemen maakt.
Na een offerte te hebben aangevraagd zijn ik en de Zilverdistel naar het oosten afgereisd waar zei een nachtje mocht blijven logeren
Hier dan de foto's