[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Motor slaat af na 5 minuten stationai : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 14:35

Motor slaat af na 5 minuten stationai

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Motor slaat af na 5 minuten stationai

Berichtdoor GCMdeJong » 08 mei 2014, 09:28

Motor (m102 op benzine) slaat af na zo'n 5 minuten stationair draaien.
Trek ik het stekkertje van de warmloopregelaar eraf loopt hij wel gewoon door.
Heb de benzine aanvoer gemeten en die is goed meer als een liter per 40 seconden.
Heb ingangszeefje op de spinnekop gechecked, niet dicht.
Heb de warmloopregelaar gechecked en functioneerd.
Heb de stationair luchtregel klep gechecked en werkt ook.
Ontsteking vacuum vervroeging gechecked en werkt.
Nieuwe bougiekabels en bougies.

Ik sta voor een raadsel, wie heeft iets dergelijks al aan de hand gehad of weet een oplossing?
GCMdeJong
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 07 okt 2012, 09:44
Woonplaats: Venray
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1970
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Motor slaat af na 5 minuten stationai

Berichtdoor Robin-H » 08 mei 2014, 10:13

Als je die stekker los trekt dan blijft de WUR actief toch? Kortom, hij krijgt of te weinig benzine of te veel lucht.

VacuĆ¼mlek of mengsel afstellen. Ik zou eerder denken aan het eerste, dat mengsel zou niet ineens moeten veranderen lijkt me.

Wellicht het brandstoffilter nog bij de tank.

Zijn zo maar een paar dingen die ik zou checken.
Avatar gebruiker
Robin-H
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: 26 mei 2013, 16:27
Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1968
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Motor slaat af na 5 minuten stationai

Berichtdoor GCMdeJong » 09 mei 2014, 15:39

Wur zorgt in de warmloopfase voor rijker mengsel. Als ik de stekker er af haal voor het starten blijft hij gewoon lopen.
Doe ik de stekker er weer op tijdens stationair lopen slaat hij na een minuut of 4 af.
Vaccuum lek denk ik niet. Heb alles gecontroleerd. Brandstoffilter in tank en op benzinepomp zijn het ook niet gemeten aan de retour van de spinnenkop meer als een liter per 40 seconden. Auto rijd verder ook goed slaat alleen af stationair.
GCMdeJong
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 07 okt 2012, 09:44
Woonplaats: Venray
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1970
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Motor slaat af na 5 minuten stationai

Berichtdoor Zozo » 23 mei 2014, 07:21

Ik heb een soortgelijk probleempje gehad met mijn 280CE (ook kjet). Na bijna een jaar zoeken bleek het van het brandstofrelais te komen. Deze maakte bij een bepaalde vibratie van de motor slecht contact, dit gebeurde aanvankelijk alleen bij koude motor en sloeg ook af na een paar minuten stationair, later zelfs gewoon tijdens het rijden. Verbind het brandstofrelais eens door en laat je hem daar eens mee lopen. Schematisch is dat voor de meeste relais contact 30 met 87 doorverbinden, maar dat zul je zeker op juistheid moeten controleren. Verkeerd doorverbinden kan zaken behoorlijk beschadigen (door laten branden).

Koop je 2 bananenstekkers en schroef je daar een 5 cm stukje kabel tussen (niet te dun kabeltje). Kijk in het schema welke polen je moet doorverbinden voor brandstofrelais te testen. Haal je het brandstofrelais eruit, verbind de juiste contacten door op het relaisvoetje, dan zal de pomp zonder beveiliging continue moeten lopen. Slaat hij dan niet af weet je dat je daar moet zoeken. :)
Avatar gebruiker
Zozo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 517
Geregistreerd: 16 jan 2011, 19:35
Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Ja
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten