[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
W123 240D Sedan - Wiellagers : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 13:51

W123 240D Sedan - Wiellagers

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

W123 240D Sedan - Wiellagers

Berichtdoor CTeodor » 08 jun 2014, 13:37

Wegens APK afkeur, moet ik de wiellagers voor en achter (een kant) van mijn auto vervangen. :(
Kan mij iemand vertellen of deze geperst zijn? Ik wil deze zelf proberen te vervangen. :mrgreen:
Alvast bedankt.

Cristi
CTeodor

Re: W123 240D Sedan - Wiellagers

Berichtdoor Schavuyth » 08 jun 2014, 16:57

Hoi Cristi.

Je voorwiellager is niet zo spannend. Dat kun je met gewoon gereedschap (doppenset) en een goede assteun om de auto veilig van de grond te zetten, vervangen.

Het achterwiel lager is lastiger.
De auto moet voor het mooie op de brug omdat je van de achterkant met een zogenaamde "kanteel-dop" de boel los moet draaien. Dit is best een aardig klusje vergis je hier niet in!

Groet Joris
Schavuyth

Berichtdoor CTeodor » 08 jun 2014, 19:40

Bedankt Joris,

Ik zal proberen ergens iemand met een brug vinden.
Ik heb geen link kunnen vinden met foto's over dit onderwerp.

mvg
Cristi
CTeodor

Berichtdoor Wiebren240D » 08 jun 2014, 19:55

Hoi Cristi

net wat Joris zegt voorwiel lagers is niet zo spannend als je een goeie bankschroef hebt en een hamer met goeie slag pennen dan is dat thuis op de stoep te doen
maar een achter wiellager dat is een ander verhaal daar heb je het nodige gereedschap voor nodig ik ga altijd opzoek naar een goeie draag arm en zet die eronder is makkelijker dan het lager vervangen.

ik denk dat erop sleutelclub Blesdijke nog wel een aantal liggen kost denk ik 100 euro en dan kun je hem er daar ook nog wel onder zetten op de brug die daar aanwezig is.

ik wens je suc6 met de groeten van Wiebren ut Snits telnr 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek