door Wietse » 22 jun 2014, 11:34
Jongens,
Ik heb mezelf er echt in verdiept, topic's gelezen van o.a. Zozo etc . K jetronic beschrijvingen gedownload, enz. Aangezien dit voor mij voor het eerst is dat ik aan een benzine Benz bezig bent.
Wat wij mij niet direkt opviel 4 weken geleden is dat die stuwschuif krom is en er aan getimmerd was. Ik zag dit pas toen ik de stuwschuif vergeleek met die van mijn vriends auto. Op het forum van problemcar.nl las ik een verhaal over die schuif die door een backfire krom was en daardoor wat hoger komt te liggen met als gevolg dat de plunjer in de doseur lager komt te staan en dan minder/geen benzine krijgt.
Dus weer aan het timmeren en in de bankschroef bezig geweest en voor mijn gevoel iets rechter gekregen. onderste boven erin, ring eronder, ring er weer boven. Maar uiteindelijk gewoon met top naar boven. Ook lag die niet echt gecentreerd in die conus, dus met voelermaat dat ding in het midden zien te krijgen en vast gezet. Ook een kwartslag meer brandstof gegeven. Dat met die stuwschijf werkt heel nauwkeurig, dat ding moet gewoon goed zijn, dus daar moet gewoon een nieuwe voor komen. Ik denk dat ik iets te voorbarig was met Co, stond op 0.6 In het haynes boek staat 0.5 tot 1.5 Maar auto,s van voor 1980 mag wat rijker , ik dacht 3.5 ofzo.
Vooralsnog blijft die nu lopen. Het enigste wat ik nog niet gedaan hebt is regeldruk meten! Maar denk dat het nu niet meer nodig is. Ik zelf kan dat niet dus dan moet die naar een bedrijf zoals Gruiter en de Jong.
Zozo, betreft de luchtschuif: Mijn visie was en is . extra bypass blokkeren, stekker koudstart injectors los, ( die liggen nog steeds los i.vm. niet gewenste extra brandstof, mocht die toch iets willen doen) starten met koude motor met warme buiten temperatuur. De warmloopregelaar geeft extra brandstof d.m.v. druk tijdens de opwarmfase. Daarom bleef die in zijn D wel draaien, maar als die maar een beetje warmer werd dan geeft die niet meer die extra druk en extra brandstof, dus dan moet die op zijn doseur draaien. Dan valt die plunjer te laag i.v.m kromme stuwklep. De warmloop doet het volgens mij goed en is eigenlijk een soort choke!
Zozo en Goovert, Met koudstart loopt die iets harder, niet veel, beetje onregelmatig, maar na 1 minuut gewoon goed
Maar ook ik weet niet alles en moet het maar proefondervindelijk ondervinden . Je mag al blij zijn als je een startende en goed rijdende Benz hebt!!!!
Ik hoop dat het nu opgelost is, weet dat er een werkende hulpluchtschuif moet komen, maar aan de andere kant, in de winter rijden we er toch niet mee!!!! eind van de week horen jullie meer,